۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲
کد خبر: 81548311
T T
۰ نفر

توسط محققان:

تبلت ضد ابولا ساخته شد

۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲
کد خبر: 81548311
تبلت ضد ابولا ساخته شد

تهران-ايرنا- محققان تبلتي ساخته اند كه به پزشكان براي مراقبت از بيماران مبتلا به ابولا كمك مي كند، اين تبلت را مي توان در محلول كلر فرو برد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اينترنتي پي.سي كامپيوتر، اين تبلت با همكاري داوطلبان فناوري و محققان شركت گوگل ساخته شده است.

تبلت مزبور را مي توان حتي با دستكش و در شرايط طوفان و رطوبت بالا استفاده كرد.

پزشكان بدون مرز به دنبال يك تبلت ضد ابولا بودند كه به وسيله آن بتوانند اطلاعات حياتي بيمار را ثبت كنند.

هنگام شرايط شيوع فعلي ابولا، پزشكان بايد براي پيشگيري از ابتلا به ابولا، شرايط حياتي بيمار را از پشت ماسك هاي حفاظتي كه بر صورت دارند با فرياد براي پزشك ديگر بازگو كنند.

ابولا از طريق تماس مستقيم با مايعات بدن آلوده سرايت مي كند،حتي وجود يك ورقه كاغذ در يك محل پر خطر از لحاظ آلودگي به ابولا، مي تواند خطر انتقال عفونت را به دنبال داشته باشد.

امدادگران براي مراقبت از بيماران مبتلا به ابولا، بايد لباس هاي مخصوص و دستكش هاي چند لايه مورد استفاده قرار دهند .

براساس اين گزارش ،امدادگران مجبورند شرايط حياتي بيمار را با فرياد از پشت ماسك هاي حفاظتي لباس هاي مخصوص پيشگيري از ابتلا به ابولا براي همكار خود بازگو كنند، اين موضوع اشتباهاتي را به دنبال خواهد داشت .

تلبت مزبور داراي يك جلد ضد آب در سطح صنعتي است و مي توان آن را در محلول كلر 0.5 درصد كه ابولا را از بين مي برد ، فرو برد.

محلول كلر 0.5 به قدري قوي است كه اگر دست بدون محافظ در آن فرو برده شود، موجب بروز سوختگي هاي شيميايي مي شود،اين تلبت فاقد لبه هاي تيز است تا موجب پارگي لباس محافظ امدادگر نشود.

تبلت ياد شده به سرعت و بدون نياز به سيم شارژ مي شود و در واقع با مشخصه بي سيم به يك سرور شبكه محلي كوچك كه به اندازه يك تمبر پستي است، وصل مي شود.

امدادگران از اين تبلت براي پيگيري شرايط حياتي بيمار و سنجش فشار خون ، درجه حرارت و ساير نتايج استفاده مي كنند.

علمي(6)**2038** 1559
۰ نفر