۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۲۱
کد خبر: 81548497
T T
۰ نفر

نانو لباس برای درمان سرطان می آید

۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۲۱
کد خبر: 81548497
نانو لباس برای درمان سرطان می آید

تهران - ایرنا - محققان انگلیسی موفق به تولید لباسی با فناوری پیشرفته شدند كه در درمان بیماری سرطان و همچنین پیشگیری از بیماری ها موثر است.

به گزارش ایرنا از هلث، محققان انگلیسی فعال در حوزه نانو با معرفی این دستاورد پزشكی اعلام كردند كه این اختراع سبب انقلاب در عرصه پزشكی می شود و به توانمندی های بشر برای مقابله با بیماری های سخت مانند سرطان سینه و برخی دیگر از سرطان ها كمك می كند.

این لباس حاوی فناوری است كه نانو ذرات یك ماده كه برای مثال می تواند یك دارو باشد، را در خود جای می دهد و بطور موضعی در بدن آزاد می كند.

تا كنون فناوری های پوشیدنی در كمربندها و كفش ها تعبیه شده بود اما اكنون این فناوری در لباس هم تعبیه شده است به گونه ای كه نه تنها به عنوان تن پوش از آن استفاده می شود بلكه سلامت انسان را نیز كنترل می كند.

اكنون محققان در حال تلاش هستند تا هر قطعه از لباس و كفش انسان بتواند علائم حیاتی انسان را كنترل كرده و حتی به درمان بیماری ها كمك كند.

این لباس كه به تازگی محققان برای درمان سرطان سینه ابداع كرده اند، می تواند داروی درمان سرطان سینه را بطور موضعی آزاد كند.

این لباس حاوی حباب های میكرو كپسوله داروی تاموكسیفن (Tamoxifen) است.

ایده این است كه گرما و رطوبت بدن پوشش این حباب ها را از بین می برد و تاموكسیفن به تدریج در طول روز از طریق پوست جذب بدن می شود.

تاموكسیفن با مسدود كردن استروژن، موجب كند شدن رشد سلول های سرطانی می شود.

این لباس توسط یك دانشجوی كارشناسی ارشد در مركز سنت مارتینز در لندن ابداع شده است.

هدف از ابداع این لباس ارائه یك راه حل برای هزاران زنی است كه از عوارض جانبی داروی تاموكسیفن در عذاب هستند.

آزاد سازی موضعی دارو باعث می شود دارو كمتر توسط كبد پردازش شود و موجب كاهش بالقوه عوارض جانبی آن مانند گر گرفتگی و تهوع می شود.

علمی (6)**2038**1440
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش