۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۱۶
کد خبر: 81548879
T T
۰ نفر
حذف یارانه پردرآمدها قانون بوده و ارتباطی به بودجه سال 94 ندارد

تهران - ایرنا - نایب رییس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان آنكه حذف یارانه پردرآمدها قانونی بوده و ارتباطی به بودجه 94 ندارد، گفت: تبصره 21 قانون بودجه سال 1393 نیز به دولت اجازه داده بود كه یارانه نقدی را تنها به افراد نیازمند پرداخت كند.

علی محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: با اینكه در قانون بودجه سال 93 بنا بود دولت این اقدام را انجام دهد اما به دلیل نبود اطلاعات و ساز و كار مناسب تاكنون این موضوع اجرایی نشده است.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسایل اجرایی حذف پردرآمدها در دست دولت است و هم اكنون دولت و مجلس به این جمع بندی رسیده اند كه این قانون اجرایی و بتدریج زمینه حذف پردرآمدها فراهم شود.

وی افزود: براساس اعلام دولت، یارانه افراد خارج از كشور حذف شده و پردرآمدهای داخل كشور نیز بتدریج در حال حذف شدن هستند، منتهی دولت قصد دارد این اقدام را با دقت كافی انجام دهد تا با حذف یارانه برای این گروه درآمدی مشكلی ایجاد نكند.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ایراداتی كه برخی نمایندگان نسبت به مصوبه اخیر كمیسیون تلفیق و توافق دولت برای حذف یارانه خانوارهای با درآمد 2.5 میلیون تومان داشته اند، گفت: این مصوبه می تواند تكمیل كننده برنامه دولت برای اجرای سریعتر قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد به همین دلیل مجلس هفته آینده در جلسه ای به رفع نقایص این مصوبه پرداخته تا با رفع مشكلات، زمینه اجرای آن را فراهم كند.

لازم به ذكر است؛ چندی پیش مجلس در قالب بررسی بودجه ٩۴، خبر از حذف یارانه افرادی دارای درآمد 2.5 میلیون تومان در ماه داد. حال در شرایطی كه بودجه سال ٩۴ به تصویب نهایی نرسیده، خبر رسیده كه حذف یارانه پردرآمد‌ها كه به نوعی، یكی از مهمترین موانع بر سر راه دولت در دو سال ابتدایی فعالیتش بوده، بالاخره تعیین تكلیف شده است.

البته پیش از این، دولت خبر داده بود كه در توافق با مجلس تصمیم به حذف یارانه پردرآمدها گرفته و اكنون؛ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز از اجرایی شدن حذف یارانه پردرآمدها خبر داده و اعلام كرده كه به ‌زودی یارانه تنها به نیازمندان واقعی خواهد رسید.

پورمختار رئیس كمیسیون اصل 90 مجلس نیز گفت كه این كمیسیون بر حسن اجرای قانون تاكید و عملكرد دولت در حذف یارانه دهك‌های پردرآمد جامعه را با دقت دنبال می‌كند.

اقتصام (4)1070**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد