۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81552245
T T
۰ نفر
عمليات مشترك نظاميان نيجر و چاد عليه گروه تروريستي بوكوحرام در مرز نيجريه

تهران – افسران ارشد ارتش نيجر اعلام كردند كه نيروهاي نظامي چاد و نيجر با تعقيب عناصر گروه تروريستي تكفيري بوكوحرام در روز پنجشنبه در امتداد مرز شمالي نيجريه، آنان را وادار به فرار به خاك نيجر كردند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از ديفا در نيجر، اين مقام هاي نظامي افزودند كه در جريان اين عمليات دهكده گاشه گر از اشغال بوكوحرام آزاد شد.

نظاميان نيجر، چاد، نيجريه و كامرون عمليات مشتركي را به منظور سركوب كامل گروه تروريستي تكفيري بوكوحرام آغاز كرده اند كه 6 سال پيش در نيجريه تشكيل شد و امنيت و ثبات منطقه غرب آفريقا را تهديد مي كند.

اين منابع افزوند كه يگاني از نيروهاي نظامي از شهرك داماساك نيجريه كه در اوايل ماه مارس از تروريست ها پس گرفته شد، دهكده گاشه گر را آزاد كرد.

عناصر بوكوحرام پس از بيرون رانده شده از گاشه گر به شهرك گائسري نيجر گريختند كه تحت تعقيب نيروهاي يگان ويژه ضد تروريستي اين كشور قرار گرفتند.

به گفته يك منبع ديگر، بيش از 100 تروريست مستقر در گاشه گر به منطقه اي جنگلي گريخته اند.

عمليات گسترده منطقه اي سال جاري ميلادي عليه بوكوحرام در حالي اجرا مي شود كه نيجريه كه پرجمعيت ترين كشور آفريقايي و بزرگترين اقتصاد اين قاره به شمار مي رود، آماده برگزاري انتخابات رياست جمهوري در روز شنبه مي شود.

به گفته شاهدان و ساكنان مناطق آزاد شده از اشغال بوكوحرام، هر چند كه عمليات نظامي در بيرون راندن بوكوحرام از چند شهرك و بخش موفق بوده است، اما تروريست ها در هنگام فرار اقدام به كشتار غيرنظاميان و ربودن صدها روستايي كرده اند.

خاورم**1486**1586

سرخط اخبار جهان