۸ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۰۳
کد خبر: 81552758
T T
۰ نفر
احتمال ابتلا به انواع سرطان در زنان چاق 40 درصد بيشتر است

تهران - ايرنا - مطالعات محققان مركز تحقيقات سرطان انگليس نشان مي دهد كه چاقي، احتمال ابتلا به انواع سرطان را در زنان 40 درصد افزايش مي دهد.

به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از هلث، تعريفي كه از چاقي در اين گزارش ارايه شده است، شاخص توده بدني (BMI( 30 به بالاست. شاخص توده بدني به اندازه گيري چربي بدن بر اساس قد و وزن در افراد بالغ گفته مي شود. بسياري از سايت ها با استفاده از قد و وزن بر مبناي فوت و پوند، توده بدني را به صورت آنلاين محاسبه مي كنند.

تحقيقات نشان مي دهد كه چاقي در زنان احتمال ابتلا به انواع سرطان را نسبت به افرادي كه وزن نرمال دارند، 40 درصد افزايش مي دهد.

در اين تحقيق آمده است كه چاقي از طريق مكانيسم هاي مختلفي باعث بروز سرطان مي شود. براي مثال، چاقي سطح هورمون هاي مختلف از جمله استروژن و انسولين را تحت تاثير قرار مي دهد كه نقش مهمي در شكل گيري توده هاي سرطاني دارند.

اين اطلاعات آماري هفت سرطان شايعي را كه با چاقي در ارتباط هستند، سينه (پس از يائسگي)، روده، لوزالمعده، مري، رحم (آندومتر)، كليه و كيسه صفرا معرفي كرده اند. احتمال بروز اين بيماري ها با افزايش وزن به صورت زير است:

- سرطان سينه، 25 درصد

- سرطان لوزالمعده، 31 درصد

- سرطان روده، 32 درصد

- سرطان كليه، 78 درصد

- سرطان كيسه صفرا، 100 درصد

- سرطان رحم (آندومتر)، 131 درصد

- سرطان مري، 133 درصد

به گزارش مركز كنترل و پيشگيري از بيماري ها، حدود 78.6 ميليون نفر در آمريكا چاق هستند و چاقي در افراد 40 تا 59 بسيار شايع است. چاقي علاوه بر سرطان، احتمال سكته مغزي، بيماري هاي قلبي و ديابت را نيز افزايش مي دهد.

نتايج اين تحقيقات در نشريه Cancer منتشر شده است.

علمي (6) ** 9259**1599
۰ نفر