۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷
کد خبر: 81552947
T T
۰ نفر
رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر:آماده ارايه خدمات امدادي و دارويي به مردم يمن هستيم

آبادان-ايرنا- رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر با اعلام همدردي با مردم يمن گفت: آماده ارايه خدمات امدادي و دارويي به مردم يمن هستيم.

ناصر چرخ‌ساز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در آبادان افزود:با هماهنگي دولت تا موقعي كه نياز باشد خدمات امدادي و دارويي را براي كمك به مردم يمن ارسال خواهيم كرد.

وي اظهاركرد:تاكنون چندين محموله امدادي و دارويي به كشور يمن ارسال شده در صورت نياز و تصويب، محموله هاي جديد نيز ارسال مي شود.

چرخ ساز گفت:تا موقعي كه مردم يمن نياز داشته باشند هم در بحث انتقال مجروحان حوادث اخير يمن، و هم در بحث امدارساني به آنها كمك مي كنيم.

جنگنده هاي ارتش عربستان سعودي از بامداد پنجشنبه گذشته در اقدامي مداخله جويانه، صنعا پايتخت يمن و برخي از مناطق و شهرها، و مردم بي دفاع اين كشوررا آماج حملات خود قرار داده اند.

وي در ادامه، دانش محور كردن امداد و نجات با بهره گيري از توانمندي داخلي، هم افزايي با ساير دستگاه ها از جمله اروژانس، حمل و نقل جاده اي و پليس راه كشور را از برنامه هاي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در سال جديد نام برد.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر استفاده از تجربيات ساير كشور ها و بهره گيري از امكانات و وسايل جديد كه در ساير كشورها استفاده مي شود را از ديگر برنامه هاي اين سازمان در سال جديد اعلام كرد.

چرخ ساز گفت:تشكيل تيم هاي واكنش سريع به معناي واقعي كلمه و تجهيزات پشتيباني زميني و هوايي و ديتا بيس كردن اطلاعات و برنامه هاي اين سازمان در دستور كار سال جديد است.

وي از ارتفاي كمي و كيفي تجهيزات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر در خوزستان با تشكيل تيم هاي امداد روستايي در اين استان خبر داد و ادامه داد:خوزستان بواسطه مرزي بودن و محوريت كاري در بحث راهيان نور و حادثه خيزي نياز به توسعه و تجهيز دارد كه اين مهم كمك و همراهي مجلس شوراي اسلامي و نيز استانداري خوزستان را مي طلبد.

3015/6037

سرخط اخبار استان‌ها