۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۰۴
کد خبر: 81553378
T T
۰ نفر

معلمان چگونه و كجا تعطیلات خود را گذراندند؟

۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۰۴
کد خبر: 81553378
معلمان چگونه و كجا تعطیلات خود را گذراندند؟

تهران - ایرنا - معلمان چگونه و كجا تعطیلات نوروزی خود را گذراندند؟ این موضوع انشاء نیست اما می تواند دغدغه فرهنگیان برای پیدا كردن مكانی برای استراحت در تعطیلات نوروزی و تابستان باشد. اكنون كلاس های درس به عنوان محل اقامت مقداری از مشكل آنان را برطرف كرده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، هر چند همه امكانات در یك كلاس درس برای اقامت چند روزه مهیا نیست اما وجود همین كلاس ها نیز برای بسیاری از فرهنگیان غنیمت شمرده می شود.

با این كه وزارت آموزش و پرورش در سال های گذشته تلاش های زیادی برای ایجاد مكان های مناسب برای فرهنگیان در ایام تعطیلات كرده اما به گفته فرهنگیان امكانات این كلاس ها هنوز با نقطه آرمانی و ایده آل فاصله دارد.

نبود امكانات مختلف از جمله وسایل خنك كننده به ویژه در تابستان از جمله دغدغه های فرهنگیان برای استفاده از كلاس های درس است.

كمبود ظرفیت پذیرش این كلاس ها به ویژه در شهرهای گردشگرپذیر كشور موضوع دیگری است كه همواره فرهنگیان مسافر با آن دست و پنجه نرم می كنند.



** ستادهای اسكان

این روزها ایرانیان آغاز بهار طبیعت را با سفر به نقاط مختلف كشور سپری می كنند تا خاطراتی خوش را به همراه خانواده رقم زده و با روحیه ای شاد بار دیگر كار و تلاش را از سر بگیرند.

ایجاد لحظاتی فرح بخش در سفر لوازم و ملزومات خاص خود را دارد كه از جمله این امكانات، محل اقامت است.

وزارت آموزش و پرورش نوروز امسال نیز همانند سال های گذشته از دستگاه های پیش قدم برای اسكان مسافران نوروزی به ویژه فرهنگیان بوده و با تشكیل ستادهای اسكان سعی كرده همسفر خوبی برای گردشگران در نقاط مختلف كشور باشد.

تابلوی ستاد اسكان نوروزی فرهنگیان به محض ورود به شهرها به چشم می خورد و مسافرانی كه به لحاظ مالی امكان اقامت در هتل ها را ندارند اسكان فرهنگیان را بهترین گزینه برای گذراندن یك یا چند روز در نقاط مختلف كشور می دانند.



** درجه بندی مدارس

وزارت آموزش و پرورش نیز با درجه بندی كردن مدارس اعم از ویژه، الف، ب و ج تخفیف ویژه ای برای فرهنگیان و كاركنان دولت در نظر گرفته اما در این میان از مسافرانی كه تمایل دارند به صورت آزاد از این اقامتگاه ها استفاده كنند نیز غافل نشده است.

مدارس گروه ویژه دارای اتاق‌های مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش و حمام و آشپزخانه مشترك و مدارس گروه الف دارای اتاق‌هایی مجهز به فرش، پتو، ‌بالش، خنك كننده و گرمازا، ‌یخچال و تلویزیون اختصاصی و حمام و آشپزخانه مشترك است.

همچنین مدارس گروه ب شامل مدارسی هستند كه دارای اتاق‌های مجهز به فرش،‌ پتو، ‌بالش، وسایل خنك كننده و گرمازا بوده و یخچال،‌ تلویزیون، ‌حمام و آشپزخانه به صورت مشترك است و مدارس گروه ج ‌مدارسی هستند كه دارای اتاق‌های مجهز به فرش یا موكت و حتی الامكان پتو بوده و یخچال، اجاق گاز و تلویزیون مشترك است.



** ظرفیت مدارس

این وزارتخانه در ایام نوروز امسال تلاش كرده تا از تمام ظرفیت‌ مدارس مناسب، مراكز آموزشی، رفاهی،‌ مراكز پردیس دانشگاه فرهنگیان و اردوگاه‌ها، به منظور ارایه خدمات بهتر و مطلوب به میهمانان نوروزی استفاده كند.

همچنین استفاده از نرم‌افزار پذیرش اینترنتی در ستادهای اسكان، ارایه شماره تلفن و نشانی ستادهای اسكان به نواحی آموزش و پرورش،‌ فرمانداری، شهرداری و اطلاعات مخابرات و تهیه بروشورهای مناسب برای معرفی مراكز تفریحی، سیاحتی و زیارتی شهرستان با هماهنگی نهادهای ذیربط، از دیگر اقداماتی است كه از سوی آموزش و پرورش برای رفاه حال مسافران نوروزی در نظر گرفته است.

به گفته ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻣﺮﻛﺰ اﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﻲ و ﺭﻭاﺑﻄ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺷﺸﻢ ﻓﺮﻭﺭﺩﻳﻦ 587 ﻫﺰاﺭ و 603 ﺧﺎﻧﻮاﺭ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاﺩ ﺩﻭ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ و 601 ﻫﺰاﺭ و 241 ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﻣﺮاﻛﺰ اﺳﻜﺎن ﻧﻮﺭﻭﺯﻱ ﻓﺮﻫﻨﮕﻴﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺷﺪﻧﺪ.

رسول پاپایی اﻓﺰﻭﺩ: ﺑﺮ اﺳﺎﺱ ﺁﻣﺎﺭ در این مدت شش ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ و 297 ﻫﺰاﺭ و 798 ﻧﻔﺮ روز اﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﺘﺎﺩﻫﺎﻱ اﺳﻜﺎﻥ ﻓﺮﻫﻨﮕﻴﺎﻥ ﺑﻬﺮه ﺑﺮﺩه اﻧﺪ.

وی یادآورشد: اﺳﺘﺎن ﻫﺎﻱ ﻓﺎﺭﺱ، اﺻﻔﻬﺎﻥ، ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ و ﻗﻢ ﭘﺬﻳﺮاﻱ ﺑﻴﺸﺘﺮین ﻣﺴﺎﻓﺮاﻥ ﻧﻮﺭﻭﺯﻱ ﺑﻮﺩند.

بنا به گفته مسوولان وزارت آموزش و پرورش، اكنون 10 هزار و 800 مدرسه با ظرفیت 100 هزار و 500 كلاس درس به همراه 180 مركز آموزشی رفاهی، 300 اردوگاه، 50 مركز (پردیس) دانشگاه فرهنگیان و 700 پایگاه در حال ارایه خدمت به مسافران نوروزی هستند.

همچنین در ایام نوروز 21 هزار و 500 نفر از عوامل اجرایی آموزش و پرورش در این مراكز خدمات لازم را به میهمانان نوروزی ارایه می كنند.

بنا به گفته دبیر ستاد مركزی اسكان فرهنگیان كشور استقبال از اسكان مسافران نوروزی فرهنگیان در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروزی بسیار خوب بوده به گونه ای كه اسكان گردشگران در مدارس كشور 15 درصد افزایش یافته است.

فرشید سیاری اظهار داشت: خدمات گردشگری برای مسافران تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، هر سال 10 تا 15 درصد بر جمعیت مسافران افزوده می‌شود.



** بیمه مسافران

دبیر ستاد مركزی اسكان فرهنگیان كشور با اشاره به اینكه مسافران اسكان‌یافته در مكان‌های آموزش و پرورش، بیمه هستند، تصریح كرد: عوامل اجرایی در مكان‌های اسكان و مسافرانی كه در مكان‌های آموزش و پرورش مستقر هستند بیمه مسوولیت مدنی و حوادث می‌شوند تا در صورت بروز حوادث احتمالی و غیرمترقبه به یاری آنها بشتابد.

گفت و گوی خبرنگار ایرنا با مسافران نوروزی اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی در خصوص استفاده از اسكان فرهنگیان نشان می دهد كه مسافران رضایت نسبی داشته و معتقد بودند در شرایطی كه پرداخت هزینه هتل ها و مهمانپذیرها به ویژه در ایام نوروز از توان آنها خارج است می توانند با حداقل هزینه، سفری خوش را در كنار خانواده تجربه كنند.

هر چند اسكان نوروزی فرهنگیان نمی تواند خالی از نقص باشد اما در هر صورت كار شایسته وزارت آموزش و پرورش برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در مدارس را نباید نادیده گرفت.

فراهنگ ** 1883 *** 1569
۰ نفر