۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81553832
T T
۰ نفر

بازار صنايع دستي زنجان رونق گرفت

۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81553832
بازار صنايع دستي زنجان رونق گرفت

زنجان - ايرنا - معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان گفت: چهار ميليارد و 200 ميليون ريال ثمره فروش صنايع دستي در هفت روز نخست سال جاري بوده است.

محمود علي محمدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در هفت روز نخست امسال به طور متوسط روزانه 600 ميليون ريال صنايع دستي در سطح استان زنجان فروخته شده است.

وي يادآورشد: با وجود آنكه طي هفته نخست امسال مسافران، مردم و مغازه‌داران زنجاني شاهد كاهش دما و بارش برف و باران بودند، بازار فروش صنايع دستي رونق داشت و شاهد تعطيلي نبود.

در نوروز امسال با برنامه ريزي‌ها و هماهنگي‌هاي انجام شده با بازاريان و اصناف، بازار زنجان تعطيل نشد و بسياري از واحدهاي صنفي به ويژه در بخش صنايع دستي فعال بودند.

هر ساله واحدهاي صنفي مستقر در بازار زنجان به طور معمول تا هفت فروردين تعطيل بودند و مسافران و گردشگران در اين مدت از بازار تعطيل بازديد مي كردند.

علي محمدي به آغاز فعاليت بيش از 110 غرفه صنايع دستي در سطح استان زنجان از يك فروردين امسال اشاره كرد و از فعال بودن آنها تا 14 فروردين خبر داد.

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان گفت: امسال كارگاه‌هاي توليد صنايع دستي مكلف به اعمال تخفيف 25 درصدي به مسافراني شده بودند كه از سوي هتل‌ها معرفي مي شدند.

اداره كل ميراث فرهنگي استان زنجان امسال با توزيع بروشورهايي در سطح هتل‌ها اقدام به آشنا سازي مسافران با صنايع دستي و كارگاه‌هاي توليد اين محصول‌ها كرده است تا به اين طريق مسافران با مراجعه مستقيم به اين كارگاه‌ها، علاوه بر آشنا شدن با نحوه توليد اين اجناس، با تخفيف ارايه شده، نسبت به خريد آنها راغب شوند.

3001/6085

سرخط اخبار استان‌ها