۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81555099
T T
۰ نفر
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي از ستاد اسكان فرهنگيان مهاباد بازديد كرد

مهاباد - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي از ستاد اسكان فرهنگيان مهاباد بازديد و از خدمات اين ستاد به مهمانان نوروزي ابراز رضايت كرد.

فريدون سيد مصطفوي عصر روز يكشنبه با سفر به مهاباد از ستاد اسكان فرهنگيان اين شهرستان بازديد كرد و از اقدامات و خدمات تدارك ديده شده به مهمانان ابراز رضايت و از عوامل اجرايي اين ستاد قدرداني كرد.

وي همچنين از ستاد مركزي پذيرش فرهنگيان اين شهرستان نيز بازديد كرده و با شماري از ميهمانان فرهنگي مستقر در مدارس اين شهرستان گفت و گو و از نزديك با مسايل و مشكلات آنها آشنا شد.

سيدمصطفوي در اين بازديد گفت: ادارات آموزش و پرورش شهرهاي مختلف استان بويژه شهرهاي گردشگرپذيري چون مهاباد با بسيج تمامي امكانات مورد نياز گردشگران تلاش كرده اند تا در اين ايام تسهيلات مورد نياز آنها را در حد توان فراهم سازند.

وي از تلاش و خدمات شبانه روزي ستادهاي اسكان فرهنگيان استان قدرداني كرد.

طبق برنامه ريزي هاي انجام شده ستاد اسكان فرهنگيان مهاباد 18 واحد آموزشي را براي اسكان و پذيرش ميهمانان نوروزي آماده سازي كرده كه اين واحدها در مجموع داراي 168 كلاس هستند كه از اين تعداد 97 كلاس در گروه الف، 55 كلاس در گروه ب و 12 كلاس در گروه ج قرار دارد.

به گفته مسوولان ستاد اسكان فرهنگيان مهاباد اين ستاد تاكنون 16 هزار نفر را در اين شهرستان اسكان داده و در صورت افزايش تعداد مسافران نوروزي اين ستاد آمادگي دارد كه چندين مدرسه ديگر را نيز براي اسكان ميهمانان نوروزي تجهيز و آماده سازي كند.

ستاد اسكان فرهنگيان مهاباد در نوروز سال گذشته با پذيرش بيش از 20 هزار نفر روز رتبه اول را در بين ستادهاي فرهنگيان آذربايجان غربي به خود اختصاص داد.

مهاباد يكي از قطب هاي مهم گردشگري آذربايجان غربي و از مهمترين مقصدهاي گردشگري مهمانان نوروزي در شمال غرب كشور محسوب مي شود.

غار آبي تاريخي سهولان، درياچه سد مهاباد، تالاب هاي بين المللي از جمله تالاب كاني برازان و قوپي باباعلي، موزه مردم شناسي واقع در حمام ميرزا رسول، بازارهاي سنتي و بازارچه هاي كالاهاي خارجي اين شهر بهانه بسيار خوبي را براي مسافران به وجود آورده است كه هر ساله مهاباد را به عنوان يكي از مقاصد گردشگري خود انتخاب كنند.

مهاباد در 116 كيلومتري مركز آذربايجان غربي واقع شده است.

اين شهرستان در سال گذشته پذيراي بيش از 100 هزار گردشگر از اقصي نقاط كشور در تعطيلات عيد نوروز بود.

3020/6185/6008

سرخط اخبار استان‌ها