۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81555101
T T
۰ نفر
تشريح نقاط حادثه خيز براي مسافران اقدامي مهم براي كاهش تصادفات

سنندج-ايرنا - تشريح نقاط حادثه خيز براي مسافران، اقدام مهمي بود كه در تعطيلات امسال از سوي داوطلبان جمعيت هلال احمر كردستان براي مسافران نوروزي انجام شد اقدامي كه ادامه آن در دور دوم سفرهاي نوروزي مي تواند باز هم امار تصادفات جاده اي را كاهش دهد.

به گزارش ايرنا، مديرعامل جمعيت هلال احمر كردستان با بيان اينكه داوطلبان اين جمعيت در كردستان 34 نقطه حادثه خيز را براي مسافران تشريح مي كنند تاكيد كرد: اين اقدام امري مهم در راستاي پيشگيري از تصادفات جاده اي خواهد بود.

حسن خدابنده‌لو كه روز دوشنبه از پست هاي ايمني و سلامت مسافران نوروزي و پايگاه هاي امداد و نجات مستقر در شهرستان سقز بازديد مي كرد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در راستاي فراهم نمودن سفر با خاطره خوش براي مسافران، كمپين كاهش تصادفات با هدف كاهش تلفات و تصادفات جاده اي از سوي جوانان هلال احمر در استان راه اندازي شده است.

وي با عنوان اينكه اين جمعيت همواره فعاليت هاي بشر دوستانه را انجام داده است يادآور شد ارائه راهكار براي كاهش تصادفات يكي از كارهاي انساني است و به همن خاطر شعار امسال جمعيت هلال احمر ' بي گدار به جاده نزنيم، ظريف برانيم' تعيين شده و اين امر در راستاي پيشگيري از تصادفات جاده اي بوده است.

او با اشاره به فعاليت 26 پايگاه امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان در تعطيلات نوروز امسال اضافه نمود در همين راستا اقلام فرهنگي با موضوعات بشر دوستانه و كاهش تصادفات جاده اي از سوي اين پايگاه ها ميان مسافران توزيع مي شود.

** فعاليت طرح هاي مسافران نوروزي در كردستان 30 تا 40 درصد افزايش يافته است

وي با بيان اينكه امسال نسبت به سال هاي گذشته، فعاليت طرح هاي مسافران نوروزي 30 تا 40 درصد در كردستان افزايش يافته است عنوان نمود: در طرح هاي نوروزي امسال 70 درصد از امورات را داوطلبان جمعيت هلال احمر انجام مي دهند كه خدمات آنان قابل تقدير است.

او خاطر نشان كرد: براي افزايش كارآمدي امدادگران و داوطلبان هلال احمر، آموزش هاي فني و تخصصي در اين جمعيت با جديت استمرار خواهد يافت.

خدابنده لو اضافه نمود: ترغيب و تشويق داوطلبان براي ارائه خدمت بهتر و بيشتر به مسافران نوروزي و نظارت بيشتر از سوي جمعيت همواره مورد نظر بوده است.

او با عنوان اينكه 26 پست ايمني و سلامت مسافران نوروزي در سطح استان ايجاد شده اعلام نمود: اين پست ها در تمامي شهرستان ها از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعاليت و در شهرستان بانه به صورت شبانه روز داير هستند.

عبدالرحمان بهرامي رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان سقز نيز پيرامون آمادگي اين جمعيت براي نوروز 94 گفت: پست هاي ايمني وسلامت مسافران نوروزي و امداد ونجات در مبادي شهر راه اندازي شده و تمامي كاركنان اين جمعيت به همراه 50 امدادگر و داوطلب، خدمات راهنمايي و ايمني به مسافران ارائه مي كنند.

وي اعلام نمود در راستاي كاهش تلفات حوادث جاده اي تاكنون بيش از 100 راننده سقزي از طريق آموزش امداد، با چگونگي نحوه برخورد با مصدوم آشنا شده اند و آموزش هاي داوطلبان نيز همواره در دستور كار بوده است.

شهر سقز به عنوان دومين شهر بزرگ استان كردستان در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.ك/4

7249/1904

سرخط اخبار استان‌ها