۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81555243
T T
۰ نفر
76 هزار مسافر نوروزی از خدمات امدادرسانی استفاده كردند

خرم آباد - ایرنا - سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از 25 اسفند سال گذشته تا صبح دهم فروردین ماه، 76 هزار مسافر نوروزی در كشور توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر چرخساز ظهر دوشنبه در جلسه با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان افزود: همچنین 23 هزار نفر درمان سرپایی و یكهزار و 900 نفر نیز به مراكز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به اسكان اضطراری 50 هزار نفر در این مدت گفت: یكهزارو 350 پایگاه ثابت و سیار، 17 فروند بالگرد و پنج هزار و 800 نفر نیروی امدادگر روزانه در طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر فعال هستند.

وی با بیان اینكه بیشترین حوادث امداد رسانی شده در حوزه سوانح ترافیكی و جاده ای بوده است افزود: هلال احمر ایران در حوزه خدمات امداد و نجات جزو 10 كشور برتر جهان است.

چرخساز میانگین زمان طلایی حضور در صحنه حادثه را 9 دقیقه و 15 ثانیه عنوان كرد و اظهار داشت: باید دپوی اقلام ضروری 22 گانه معادل دو درصد جمعیت كشور صورت گیرد كه با توجه به كمبود فضا، این میزان در برخی استانها كمتر از دو درصد بوده و در لرستان نیز تا 70 درصد هدفگذاری انجام شده، محقق شده است.

وی همچنین اعتبارات سال گذشته سازمان امداد و نجات را 10 هزار میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: این میزان امسال به هفت هزار میلیارد ریال كاهش یافته است.

وی در خصوص آشیانه بالگرد امداد هوایی لرستان نیز اضافه كرد: احداث این آشیانه 53 درصدپیشرفت دارد و تاكنون 30 میلیارد ریال توسط هلال احمر كشور برای این آشیانه اختصاص یافته است.

به گفته چرخساز در حال حاضر 54 هزار امدادگر با هلال احمر همكاری می كنند.

7269/6060 / 1539

سرخط اخبار جامعه