۱۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹
کد خبر: 81556843
T T
۰ نفر
استاندار اصفهان ، فقدان برف در سرشاخه های  زاینده رود نگران كننده  است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان ؛ فقدان برف در سرشاخه های زاینده رود و وضعیت این حوضه را نگران كننده دانست .

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری اصفهان ، رسول زرگرپور در دیدار نوروزی شهردار اصفهان وضعیت بارندگی سال گذشته در سرشاخه ها و بطور كلی در حوضه زاینده رود را نا مطلوب ارزیابی كرد و از احتمال كمبود آب در سال جاری ابراز نگرانی كرد.

استاندار اصفهان در آخرین جلسه شورای مدیریت بحران استان در سال 93 نیز اظهار كرده بود : میزان بارش ها در سرشاخه های زاینده رود معادل هزار میلیمتر اعلام شده است كه حدود شش درصد نسبت به بلند مدت، كاهش یافته است.

وی اضافه كرد: تا پایان سال 93 در شش ماهه سال آبی تنها 81 میلیمتر بارش در سطح استان انجام شده كه 36 درصد نسبت به دوره بلند مدت كاهش یافته است.

زرگرپور با بیان اینكه بخش اعظم این بارش ها در غرب استان گزارش شده، گفت: در شرق استان میزان بارندگی تا بیش از 50 درصد كاهش یافته كه این میزان نشان دهنده استمرار خشكسالی در اصفهان در هشتمین سال متوالی است.

استاندار اصفهان افزود: هرچه تعداد سال های خشكسالی های متوالی بیشتر شود عمق خسارات، مشكلات و مسائل نیز به همان نسبت افزایش می باید.

به گزارش ایرنا، رودخانه و سد زاینده رود، منبع اصلی تامین آب برای استان اصفهان است.

سد زاینده رود كه دارای گنجایشی افزون بر یك میلیارد و 400 میلیون مترمكعب آب است به دلیل خشكسالی در سالهای اخیر شاهد ذخیره كمتر از 900 میلیون متر مكعب بوده كه این مقدار در مواردی حتی تا 120 میلیون متر مكعب نیز كاهش یافته است.

زاینده رود به عنوان بزرگترین رودخانه فلات مركزی ایران از كوههای زاگرس مركزی بویژه زردكوه بختیاری سرچشمه می گیرد و پس از طی كردن بیش از 200 كیلومتر و گذر از شهر اصفهان به تالاب گاوخونی در منطقه كویری شرق این شهر می ریزد .

استاندار اصفهان در دیدار نوروزی با شهردار شهر اصفهان ابراز امیدواری كرد كه در سال جدید اصفهان به توسعه و پیشرفت مورد نظر خود دست یابد.

زرگر پور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: مسوولین باید با تاسی از این شعار روند خدمت رسانی به مردم را سرعت دهند.

استاندار اصفهان بر اهتمام ویژه مجموعه مدیریت شهری در جهت توسعه و پیشرفت شهر و تسریع در روند خدمت رسانی و جلب رضایت مردم تاكید كرد.

وی با اشاره به لزوم آماده سازی زیرساخت های گردشگری در استان ،بهبودوضعیت فرودگاه بین المللی شهید بهشتی و همچنین موضوع هتل سازی در اصفهان را از بحث های مهم این بخش عنوان كرد.

در این دیدار شهردار اصفهان نیز گزارشی از عملكرد مجموعه ی مدیریت شهری در سال گذشته به استاندار اصفهان ارایه كرد.

همچنین در این دیدار در خصوص نقش موثر سازمان توسعه گردشگری اصفهان با توجه به اینكه در سند آمایش سرزمین توسعه گردشگری یكی از محورهای توسعه اصفهان در نظر گرفته شده است؛ بحث و گفتگو شد.

7137/ د / 1393

سرخط اخبار استان‌ها