۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۱
کد خبر: 81560844
T T
۰ نفر
تا زماني كه ايران اير از زياندهي خارج نشده نبايد واگذار شود

تهران - ايرنا - عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران نيازمند بازسازي ساختاري است و تا زماني كه اين شركت از حالت زيانده خارج نشده نبايد به بخش خصوصي واگذار شود.

محمد ابراهيم محبي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: حمايت دولت از شركت هاي دولتي ضروري است و اين شركت هوايي پيش از واگذاري به بخش خصوصي بايد ساختارهاي خود را بازسازي كند.

وي با اشاره به مصوبه اخير هيات دولت در خصوص ايران اير، افزود: در اين مصوبه دولت نيز تاكيد كرده كه شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) به منظور بازسازي ساختاري و ايجاد نمودن مقدمات از فهرست واگذاري‌ها خارج تا پس از تجديد نظر در ساختاهارهاي سازماني و سودهي به بخش خصوصي واگذار شود.

محبي با بيان آنكه در اقتصاد ما دو مشكل جدي وابستگي به درآمدهاي نفتي و دولتي بودن بنگاه هاي بزرگ هنوز هم مشكلات زيادي دارد، افزود: اينكه بايد شركت هاي دولتي طبق اصل 44 قانون اساسي به بخش خصوصي واگذار شوند هميشه مورد توجه مجلس بوده، اما اينكه خصوصي سازي بايد به چه نحوي انجام شود، ما قطعا به آن نقد داريم.

اين عضو كميسيون عمران مجلس تاكيد كرد: براي افزايش سود كشور در بخش حمل و نقل هوايي دولت بايد از هرگونه سرمايه گذاري در اين بخش حمايت كند و هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران نيز نبايد از اين امر مستثني شود.

وي تصريح كرد: در سال گذشته با توجه به ناامني هايي كه در كشورهاي همسايه و منطقه وجود داشت خيلي از پروازهاي هوايي از طريق فضاي كشور انجام شد و اين اتفاق خوبي براي صنعت حمل و نقل هوايي است.

نماينده مردم سنقر و كليايي در مجلس با اشاره به سابقه ايران اير به عنوان يكي از معتبرترين و قديمي ترين شركت هاي هوايي منطقه، اظهار داشت: در حالي كه برخي از شركت هايي هوايي از اين وضعيت سود بردند، ايران اير به عنوان يك شركت قديمي نتوانست از اين شرايطي كه در منطقه وجود دارد، سود ببرد.

اين عضو كميسيون عمران مجلس يادآور شد: ايران اير به دليل ناتواني در تعويض هواپيما و قطعات در سالهاي اخير مشكلات زيادي پيدا كرده لذا جا دارد دولت با چتر حمايتي خود از تمام شركت هاي قديمي كه چندين سال آبروي كشور را حفظ كرده اند همچنان حمايت كند، هرچند مجلس نيز در اين زمينه در كنار دولت خواهد بود.

اقتصام(4)1108**1558