۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱
کد خبر: 81561235
T T
۰ نفر
مرز میان طنز و هجو در سریال 
مدیری از بین رفته است

تهران-ایرنا-رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی با اشاره به اینكه بدون شك جامعه پزشكی دارای مشكلات انتقاد برانگیزی است،گفت: در سریال 'در حاشیه' مهران مدیری مرز میان طنز و هجو از بین رفته است.

به گزارش ایرنا از جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران، دكتر ایرج خسرونیا افزود:قرار است پزشكان مراتب اعتراض خود به پخش این سریال را در بیست و ششمین كنگره سالانه جامعه پزشكان متخصص داخلی كه از 15 تا 18 اردیبهشت ماه با حضور وزیر بهداشت برگزار می شود اعلام كنند.

وی ادامه داد: پرسش اینجاست، آیا طرح مشكلات با زبان تمسخر و هجو و به بهای نابودی اعتبار و شان یك قشر تحصیل كرده، آبرومند و زحمتكش جامعه صحیح است؟ و دوم آنكه آیا بر سایر اقشار جامعه انتقادی وارد نیست؟

خسرونیا گفت:وقتی در این سریال چهره، نحوه سخن گفتن، غذا خوردن و به طور كلی نحوه رفتار پزشكان به سخره گرفته می شود، چگونه می توان از مردم انتظار داشت كه به جامعه پزشكی اعتماد كنند.

این متخصص داخلی ادامه داد: وقتی در این سریال طرز برخورد با مریض، انجام اعمال جراحی بیماران و به طور كل مساله درمان بیماران اینگونه به سخره گرفته می شود، چگونه از مردم بایستی این انتظار را داشت كه مردم جان خود را به پزشكان بسپارند.

وی با تاكید به اینكه جامعه پزشكان متخصص داخلی با تحریم این سریال مراتب اعتراض خود را به این سوژه قبل از پخش آن اعلام داشته است، گفت :هرچند اعتراض پزشكان موجب حذف بخش هایی از این سریال پیش از پخش شد، اما آنچه كه هم اكنون روی آنتن سیما می رود به دلایل فوق مورد اعتراض جامعه پزشكی است.

رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران گفت:صدا و سیما برای جذب مخاطب بیشتر، پزشكان را سوژه طنز قرار داده است كه این امر اعتراض اكثر پزشكان را به همراه داشته است.

وی از مسئولان صدا و سیما خواست كه با هدف صیانت از شان جامعه پزشكی هرچه سریع تر جلوی پخش این سریال گرفته شود.

پیشتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما ضمن ابراز نگرانی نوشته بود: تصویر كلی حاصل از این سریال از بیمارستان، پزشك، پرستار و سایر اجزای نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدكننده و آكنده با انواع ناهنجاری ها و فسادها باشد؛ این در حالی است كه علی رغم همه اشكالات موجود، بدون شك نظام سلامت و جامعه پزشكی ایران یكی از موفق ترین نظام های سلامت در منطقه و حتی جهان است كه بیان مقام معظم رهبری مهر تأییدی بر آن است.

نامه سید حسن هاشمی نیز بی پاسخ نماند، مدیر شبكه سوم سیما در همان زمان در باره نامه وزیر بهداشت گفت : مردم خود بهترین نظارت كنندگان هستند و می دانند كه نیت اصلی صدا و سیما و دیگران ایجاد فضای شادی و نشاط است.

غلامرضا میرحسینی با تاكید بر اینكه آثار مهران مدیری در فضایی طنز قرار دارد، می گوید: مخاطب به كارهایی از این دست كه در راستای طنز قرار دارد با همین بینش، نگاه خواهد كرد؛ هدف این آثار انبساط خاطر، ایجاد نشاط و سرور در مخاطبان است و با كارهایی كه در فضای ملودرام و جدی می خواهد آسیب شناسی و نقد وضع موجود را داشته باشد تفاوت دارد.

رییس كل سازمان نظام پزشكی نیز در نامه ای به رییس سازمان صداوسیما نسبت به آنچه كه آن را تخریب رابطه پزشك و بیمار و عواقب واكنش احتمالی جامعه پزشكی به نهادهای امنیتی و قضایی نامید، هشدار داد.

سریال «در حاشیه» به كارگردانی مهران مدیری از ششم فروردین ماه روی آنتن شبكه سه قرار گرفته است.

علمی **1354**1440
۰ نفر