۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۰۵
کد خبر: 81562076
T T
۰ نفر

ایدز مانند ویروس های كامپیوتری پیشروی می كند

۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۰۵
کد خبر: 81562076
ایدز مانند ویروس های كامپیوتری پیشروی می كند

تهران-ایرنا-متخصصان ویروسHIV و كارشناسان امنیت شبكه كالج لندن در انگلیس، معتقدند كه گسترش ویروس اچ آی وی در بدن، دقیقا مشابه ویروس های كامپیوتری است.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، محققان موفق به توسعه یك مدل كامپیوتری شده اند كه نحوه گسترس و پیشرفت ویروس HIV را مشخص می كند.

این مدل نشان می دهد كه ویروس HIV از دو طریق در بدن گسترش می یابد؛ روش اول از طریق جریان خون و روش دوم به طور مستقیم بین سلول ها است.

روش های انتشار HIV در بدن دقیقا مشابه پخش ویروس و انواع بدافزار در كامپیوتر است؛ ویروس ها هم از طریق اینترنت و از هم از طریق شبكه های محلی باعث آلوده شدن كامپیوترها می شوند.

با استفاده از این مدل كامپیوتری به راحتی می توان پیشرفت بیماری را با دقت زیاد پیش بینی كرد.

ویروس HIV سلول های CD4+ T را آلوده می كند. این سلول ها نقش مهمی در سیستم ایمنی بازی می كنند و بدن را در مقابل بیماری ها محافظت می كنند. با پیشرفت HIV، تعداد سلول های T فعال در سیستم ایمنی كاهش می یابد، تا جایی كه سیستم ایمنی نمی تواند عملكرد درستی داشته باشد و در این حالت HIV به ایدز (AIDS، مخفف acquired immune deficiency syndrome) تبدیل می شود.

بر اساس دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی (WHO)، درمان HIV باید زمانی آغاز شود كه تعداد سلول های T در خون، از یك سطح معین كمتر شوند. در حالیكه در این مدل پیشنهاد می شود كه باید در اسرع وقت به درمان این بیماری پرداخت.

تعیین راهكار مناسب نیازمند تحقیق و مطالعه بیشتر است.

به گزارش سازمان پیشگیری و كنترل بیماری ها، در آمریكا حدود 1.2 میلیون نفر به عفونت HIV مبتلا هستند كه حدود 14 درصد از این افراد از بیماری خود بی اطلاع هستند.

علمی (6) ** 9259**1440
۰ نفر