۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸
کد خبر: 81562514
T T
۰ نفر

ممنوعیت تردد در جاده زنجان - تهم به علت خطر ریزش كوه

۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸
کد خبر: 81562514
ممنوعیت تردد در جاده زنجان - تهم به علت خطر ریزش كوه

زنجان - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: خطر ریزش تخته سنگ ها در مسیر زنجان - تهم هنوز به قوت خود باقی است و از رانندگان درخواست می شود از تردد در این مسیر خودداری كنند.

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی رانندگان توصیه ها و هشدارهای گشت پلیس راه و راهداران را جدی نگرفته و با ایجاد ترافیك، در عملیات پاكسازی جاده وقفه ایجاد می كنند.

وی اظهاركرد: هنوز این جاده ارتباطی برای تردد خودروها ناامن است و تا ایمن سازی كامل، رانندگان از مسیر زنجان - طارم آمد و شد كنند تا خطری متوجه آنان نشود.

شیرمحمدی افزود: راهداران اداره كل راه و شهرسازی با تمام توان و امكانات درحال پاكسازی و ایمن سازی مسیر ارتباطی زنجان - تهم هستند و ایجاد مزاحمت رانندگان ادامه كار را طولانی تر خواهد كرد.

رییس راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان نیز گفت: راهداران تلاش دارند امروز /سه شنبه/ پاكسازی سطح جاده زنجان - تهم را به پایان برسانند ولی ایمن سازی مسیر تا فردا /چهارشنبه/ به طول خواهد كشید.

جواد یوسفی افزود: تا ایمنی سازی كامل صورت نگیرد این مسیر ارتباطی جهت تردد خودروها به صورت رسمی قابل استفاده نخواهد بود و به رانندگان توصیه می شود از آمد و شد در مسیر زنجان - تهم به جد خودداری كنند.

وی با بیان اینكه لجاجت رانندگان برای تردد از این مسیر ارتباطی موجب كندی عملیات پاكسازی سطح جاده و ایمن سازی مسیر می شود اظهار كرد: هرچند تردد خودروها از كنار گذر تامین شده كه 50 متر با مسیر اصلی فاصله دارد انجام می شود ولی با این حال بهتر است مسافران محلی برای آمد و شد از مسیر خانچای واقع در جاده زنجان -طارم استفاده كنند.

یوسفی افزود: چون فضا برای كار در این مسیر محدود است بنابراین نمی توان بطور همزمان خودروهای حاضر در محل حادثه را به منظور پاكسازی سریع بكار گرفت و از طرفی نیز جابجایی سنگ های پایین آمده از بالای كوه به دلیل جثه بزرگ و وزن زیاد بسیار وقت گیر است و تسریع در عملیات را با مشكل مواجه می سازد.

براساس پیش بینی های صورت گرفته قرار بود این مسیر ارتباطی تا ساعت هشت دوشنبه شب پاكسازی و ایمن سازی شود ولی به دلیل گستردگی و سختی های بر سر راه ، این امر تا لحظه مخابره خبر میسر نشده است.

از نخستین ساعات ریزش كوه كه حوالی ساعت 14 ظهر روز جمعه رخ داد تا این ساعت از روز قریب به 60 راهدار با 30 دستگاه خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبك، بطور بی وقفه برای پاكسازی این مسیر ارتباطی درگیر عملیات هستند.

این حادثه طبیعی حوالی ساعت 14 ظهر روز جمعه /14 فروردین/ جاری رخ داده است كه خوشبختانه هوشیاری، تیزبینی و اقدام به موقع راهدار حاضر در محل از وقوع فاجعه ای تلخ و دلخراش جلوگیری كرد.

عملیات اجرایی مسیر زنجان - تهم - چورزق به طول 56 كیلومتر از سال 64 آغاز شده بود كه در تیر سال 90 به بهره برداری رسید.

شهرستان طارم با 44 هزار نفر جمعیت در شمال استان زنجان و در فاصله 90 كیلومتری از مركز این استان واقع شده و با استان های گیلان و قزوین و اردبیل همسایه است.

597/6085/1352
۰ نفر