۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۲۶
کد خبر: 81562785
T T
۰ نفر
اعضای بدن پسر 10 ساله در زنجان به بیماران نیازمند اهدا شد

زنجان - ایرنا - مسوول شبكه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشكی زنجان از اهدای اعضای بدن پسر بچه ای 10 ساله به بیماران نیازمند در این استان خبر داد.

رویا قهرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امیرمحمد سیفی كه در عید نوروز به همراه خانواده خود به استان زنجان سفر كرده بود به دلیل بیماری به مرگ مغزی دچار و در یكی از بیمارستانهای استان بستری شد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از مورد مرگ مغزی این بیمار و تایید پزشكان بیمارستان اقدامات لازم برای كسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام خداپسندانه به اهدای چهار عضو این بیمار به نیازمندان منجر شد.

وی اظهار كرد: بر این اساس كبد، كلیه ها و قلب مرحوم برای استفاده بیماران نیازمند به بیمارستان سینا تهران انتقال یافت.

مسوول شبكه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشكی زنجان ادامه داد: خانواده این مرحوم پس از تایید مرگ مغزی با آگاهی لازم برای اهدای عضو رضایت دادند.

وی ابراز كرد: سال گذشته با اقدامات انجام شده تعداد رضایت اخذ شده از خانواده های بیماران مرگ مغزی رشد مناسبی داشته است.

قهرمانی از افزایش 18 درصدی اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در این استان طی سال گذشته و در مقایسه با سال ما قبل آن خبر داد و افزود: تلاش می شود فرهنگ اهدای عضو بیش از گذشته در میان عموم نهادینه شود.

بر این اساس سال گذشته از 15 مورد مرگ مغزی در استان زنجان 13 مورد آن به كسب رضایت از خانواده های آنان منتهی شد.

در مجموع سال گذشته 44 ارگان مختلف بیماران مرگ مغزی برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینا تهران ارسال شد.

به گزارش ایرنا، شبكه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشكی وخدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال 87 آغاز به كار كرده و تاكنون 324 عضو بیماران مرگ مغزی به نیازمندان اهدا شده است.

6085/7320/1352
۰ نفر