۲۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۰۷
کد خبر: 81565421
T T
۰ نفر
نماينده مجلس:تفرفه واختلاف راه پيشرفت را سد وكشوررا زمين گير مي كند

زنجان - ايرنا - عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از آفت هاي مهم بروز تفرفه و اختلاف افكني در جامعه است كه راه پيشرفت را سد و كشور زمين گير مي كند و به نوعي جهش هاي انجام گرفته را به عقب مي راند.

محمد اسماعيلي روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري استان با اشاره به نامگذاري سال از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان « دولت و ملت، همدلي و همزباني » افزود: طي سال هاي گذشته تهديدات انجام شده از سوي دشمنان عليه ايران اسلامي به رغم اميدواري هاي فراوان براي آنان، نتوانسته كوچكترين فاصله اي را در ميان مردم و مسوولان ايجاد كند.

وي يادآوري كرد: رهبري مديرانه رهبر معظم انقلاب اسلامي در ناكار آمدي برنامه ها و توطئه ها دشمنان بسيار موثر بوده است.

اسماعيلي با بيان اينكه ايران اسلامي جايگاه و موقعيت خاص در منطقه و عرصه بين الملل دارد، خاطر نشان كرد: عمل به شعار سال براي دوري از هر گونه تنش و اختلاف بيش از گذشته اهميت و ضرورت دارد.

وي با تاكيد بر اينكه مردم و مسوولان ايران اسلامي در سخت ترين شرايط كشور مانند هشت سال دفاع مقدس در كنار همديگر موانع را بخوبي رفع كردند، افزود: دشمنان نظام اسلامي نيز به اين موضوع مهم اعتراف كردند.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: هم اكنون مشكلات متعددي در حوزه هاي مختلف كشور وجود دارد كه همدلي و وحدت بين مردم و مسوولان مانع بروز نااميدي و موجب رفع اين مشكلات يكي پس از ديگري مي شود.

وي همچنين توجه به رفع مشكلات توليدات داخلي و نهادينه كردن فرهنگ استفاده از كالاهاي داخلي را زمينه ساز رشد و شكوفايي كشور ذكر كرد.



*مقاومت 12 ساله مردم حاصل مذاكرات هسته اي



عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه به رخدادهاي اخير ايران در مسايل هسته اي و بيانيه سوييس اشاره كرد و گفت: مقاومت هاي 12 ساله ملت ايران در برابر روزگويي هاي طرفين به صدور اين بيانيه منجر شد.

وي يادآوري كرد: دشمنان نيز نسبت به مقاومت ملت ايران اعتراف و احساس عجز و ناتواني خود را اعلام كردند.

اسماعيلي با بيان اينكه تيم ديپلماسي كشور 18 ماه مذاكرات بي وقفه و مباحث مفصلي را انجام دادند كه حاصل آن بيانيه سوييس بود، افزود: توافق نهايي تا سه ماه آينده انجام مي شود كه بسيار حساس و تعيين كننده است.

وي دقت در نگارش توافق نهايي طبق بيانيه سوييس را بازي برد - برد اعلام كرد و افزود: در عين حال دستاوردهاي كسب شده آن نيز از اهميت ويژه برخوردار است.



بيانيه مشترك پاياني مذاكرات هسته اي ايران و 1+5 ، 14 فروردين ماه توسط محمدجواد ظريف وزير امورخارجه ايران و فدريكا موگريني مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در دانشگاه پلي تكنيك لوزان سوييس قرائت شد.

6085/7320 / 1539
۰ نفر