۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۰۴
کد خبر: 81567693
T T
۰ نفر

ساخت دستگاهی جدید برای تشخیص انواع بیماری ها

۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۰۴
کد خبر: 81567693
ساخت دستگاهی جدید برای تشخیص انواع بیماری ها

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه یو سی ال ای آمریكا موفق به توسعه دستگاهی شده اند كه نحوه شكل گیری و پخش انواع بیماری ها را مشخص می كند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا و به نقل از نیچر، با استفاده از این دستگاه، ذرات بزرگ با سرعت بالا به سلول ها تزریق می شوند و از واحدهای مهم بیولوژیكی بدن تصویربرداری می شود. تصویرهای به دست آمده به اندازه ای با كیفیت و دقیق است كه می توان به راحتی نحوه شكل گیری بیماری را در هر مرحله بررسی كرد.

با استفاده از این شیوه می توان محموله هایی مانند آنتی بادی ها، باكتری ها، نانوذرات و انواع آنزیم ها را با سرعت 100 هزار سلول در دقیقه، به سلول های پستانداران تزریق كرد.

در حال حاضر تزریق مواد مختلف به سلول های بدن با استفاده از روشی به نام انفجار (BLAST) انجام می شود كه در آن یك تراشه سیلیكونی با مجموعه ای از میكروحفره در ابعاد میكرومتر، كه هریك با تیتانیوم احاطه شده اند، مواد مختلف را وارد سلول می كنند. این روش بسیار زمان گیر است و با استفاده از آن نمی توان ذراتی با ابعاد بزرگتر را وارد سلول ها كرد.

محققان بر این باورند كه این روش ژن درمانی را متحول می كند و با استفاده از آن می توان میتوكندری (موتورخانه سلول) را تغییر داد.

نتایج این تحقیقات به صوررت آنلاین در نشریه Nature Methods منتشر شده است.

علمی (6) ** 9259**1599
۰ نفر