۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۳۸
کد خبر: 81570247
T T
۰ نفر
سرطان و علوم شناختی نخستین پروژه های همكاری بین روسیه و ایران

تهران - ایرنا - دستیار علمی رییس جمهوری روسیه گفت: سرطان و علوم شناختی اولین پروژه هایی است كه برای همكاری بین روسیه و ایران در این سفر دو روزه مشخص كرده ایم.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا دكتر فورسنكو شامگاه دوشنبه در نشست خبری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در تهران افزود: فعالیت ما در همكاری با ایران از ماه مه سال گذشته آغاز شده است و ما عزم و اراده مشتركی برای همكاری در زمینه تحقیقات بنیادی و آموزش دانشجویان داریم .

وی بیان كرد: ماز زمینه های مورد علاقه برای همكاری بین دو كشور را مشخص كرده و حرفه ای ترین متخصصان هر دو كشور را دعوت كرده ایم تا زمینه های همكاری را مشخص كنند ، امروز ما یك جمع بندی از مذاكرات و ملاقات انجام شده در دو روز اقامت در ایران را داشتیم و كارهای بزرگی در این دو روز انجام شده است.

فورسنكو اظهار كرد: ما از درك متقابل شروع كردیم و به پروژه های خاص رسیدیم ، ما در مدت زمان همكاری بین ایران و روسیه تبادل هیات های مختلف علمی داشته و متخصصان روسی از ایران بازددید و به طور متقابل هیات هایی از ایران از روسیه بازدید كردند.

وی افزود: اولین پروژه هایی كه برای همكاری مشخص كرده ایم سرطان و علوم شناختی است ، توافق كردیم دانشمندان دو طرف از زیر ساخت های علمی روسیه و ایران به طور مشترك استفاده كنند ، همچنین توافق كرده ایم ابزارهایی را برای تامین بودجه پروژه های مشترك داشته باشیم.

دستیار علمی رییس جمهوری روسیه گفت: مهم این است كه در این سفر دو روزه ما به یك گروه كاری مشترك رسیده ایم .

وی افزود: در آینده ای نزدیك ما تبادل هیات علمی در موسسات و داشنگاه دانشگاه های دو كشور را خواهیم داشت و همچنین در مورد تبادل دانشجو و دانشمندان جوان دو كشور توافق كرده ایم.

دستیار علمی رییس جمهوری روسیه همچنین در مور خبر رفع موانع فروش موشك اس 300 به ایران گفت: من نیز این خبر را شنیده ام و با توجه به اینكه این امر در حیطه وظایف من در دولت نیست نمی توانم در باره آن اظهار نظر كنم و تنها می توانم بگویم آنچه كه پوتین در جایگاه رییس جمهوری روسیه می گوید انجام خواهد شد.

در این نشست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران نیز گفت: خوشبختانه ارتباطات مناسبی در حوزه فناوری با كشور روسیه برقرار كرده ایم .

سورنا ستاری افزود: از حدود هشت ماه پیش اتفاقات مهم علمی میان دو كشور رخ داده و بازدیدهای متعددی از موسسات و مراكز علمی دو كشور انجام شده است.

وی بیان كرد: در این سفر دو روزه تفاهم متعددی انجام شده است ، همچنین 30 جلسه كارشناسی در زمینه فناوری بایو ، علوم شناختی و لیزر انجام شده و تفاهم نامه های مختلفی با دانشگاه تهران ، صنعتی شریف و شهید بهشتی منعقد شده است.

ستاری یادآور شد: در آینده فعالیت هایی در حوزه های فضایی دو كشور و نیز حوزه نفت و گاز انجام خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران گفت: روسیه یكی از بازارهای جدی ما در حوزه فناوری است و ما برنامه های خاصی در خصوص واردات و صادرات فناوری بین دو طرف داریم.

دستیار علمی رییس جمهوری روسیه به همراه هیاتی از كارشناسان و مسوولان دولتی روسیه دیروز وارد تهران شده و از پارك علم و فناوری پردیس ، دانشگاه شهید بهشتی و همچنین با وزیر علوم ایران دیدار و گفت وگو داشته است.

علمی(3)**9340**1540**1599
۰ نفر