۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۳۸
کد خبر: 81574668
T T
۰ نفر
حمله حاكمان سعودي به يمن براي جبران رسوايي در عراق و سوريه است

زاهدان - ايرنا - امام جمعه جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: حمله حاكمان سعودي به كشور مسلمان يمن براي جبران رسوايي شان در عراق و سوريه است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام نظرمحمد بامري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته افزود: حملات هوايي رژيم آل سعود به يمن براي جبران رسوايي حاكمان عربستان در منطقه انجام مي شود اما بايد بدانند كه با اين حركات زشت خود ماهيت پليدشان را براي جهانيان مشخص كردند.

وي با محكوم كردن حملات هوايي عربستان به يمن تصريح كرد: متاسفانه سازمان ملل مشروعيت خود را از دست داده است.

امام جمعه جلگه چاه هاشم اضافه كرد: سازمان ملل و سازمان هاي مدعي حقوق بشر چرا در مقابل كشتار مردم بي دفاع به ويژه زنان و كودكان مسلمان يمن سكوت كرده اند يقينا بخاطر دلارهاي عربستان چشم بر واقعيت بسته اند.

وي سعوديها را همپيمان صهيونيست ها و استكبار جهاني در كشتار مسلمانان دانست و تاكيد كرد: حاكمان سعودي بدانند در اين آتشي كه شعله ور كرده اند خودشان خواهند سوخت.



حجت الاسلام بامري در بخش ديگري از خطبه هاي نماز با اشاره به آغاز فصل برداشت هندوانه و گندم در منطقه گفت: متاسفانه نبود راه مناسب موجب شده كه كاميونها نتوانند در اين منطقه تردد كنند و اگر هم بيايند كرايه حمل بسيار سنگين است و براي كشاورزان مقرون به صرفه نيست.

وي ادامه داد: با وجود پيگيريهاي مكرر جاده جلگه چاه هاشم به ايرانشهر همچنان نامناسب است و هيچ كس هم پاسخگو نيست.

بخش جلگه چاه هاشم از توابع شهرستان دلگان يكي از مناطق مستعد كشاورزي سيستان و بلوچستان محسوب مي شود.

اين بخش به سبب نزديكي به هامون جازموريان و بهره مندي از منابع آب زيرزميني و همچنين آب و هواي مناسب ظرفيت بالايي در توليد محصولات جاليزي، غله و غيره را دارد.

دلگان در 485 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان و 145 كيلومتري ايرانشهر واقع شده است.

7314/8006 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها