۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۲۰:۱۲
کد خبر: 81574753
T T
۰ نفر

«فيبرواسكن»؛ بخشي تخصصي در بيمارستان كيش

۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۲۰:۱۲
کد خبر: 81574753
«فيبرواسكن»؛ بخشي تخصصي در بيمارستان كيش

كيش - ايرنا -بخش فيبرو اسكن در راستاي درمان بيمارهاي كبدي در بيمارستان كيش افتتاح و دو دستگاه تشخيص بيماري هاي مفاصل و اختلالات ريوي نيز بهره برداري شد .

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا، بخش فيبرو اسكن براي درمان ضايعات كبدي و دستگاه هاي آرتروسكوپي و برونكوسكوپي براي تشخيص و درمان بيماري هاي مفاصل و اختلالات ريوي با حضور علي اصغر مونسان ، امام جمعه اهل سنت و جمعي از مسوولان و پزشكان در بيمارستان كيش افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت .

'فيبرو اسكنˈ روشي نو در تشخيص ضايعات كبدي است كه با استفاده از تكنولوژي پرتاب امواج با فركانس پايين ( ماورا و صوت ) به داخل كبد مي توان به سفتي آن پي برد ، ميزان سفتي كبد( آسيب كبد) نيز با ميزان فيبروز و آسيب پايدار كبد ارتباط مستقيم دارد .

پرفسور مويد علويان رييس مراكز بيماري هاي كبدي خاورميانه در مورد بهره گيري از اين ابزار نوين گفت: فيبرو اسكن آخرين تكنولوژي دنيا براي درمان بيماري هاي كبدي است كه در بيمارستان كيش براي ارائه خدمات به كيشوندان و ديگر مراجعان مورد بهره برداري قرار گرفته است .

وي افزود : اين مركز چهارمين مركز بين المللي براي درمان بيماري هاي كبدي در خاورميانه است كه در طول هفته به بيماران خدمات ارائه مي دهد .



* آرتروسكوپي و درمان مفاصل

آرتروسكوپي نيز دستگاهي پيشرفته براي اعمال تشخيصي و درماني بيماري هاي مفاصل است ، با استفاده ازاين وسيله پزشك متخصص ارتوپدي مي تواند براي ديدن داخل مفصل و تشخيص يا درمان بيماري استفاده كند.

دكتر علي محتشمي فوق تخصص جراحي ستون فقرات نيز در مورد استفاده از اين دستگاه در درمان بيماري ها اظهار داشت : اين دستگاه بسيار پيشرفته است كه با بكار گيري آن نيازي به عمل باز و برش بر روي بيمار نيست و تنها با برشي كوچك به اندازه دو سانتي متر مي توان تمام ضايعات مفاصلي را درمان كرد .

وي افزود: بيماراني كه در تمرينات ورزشي و يا حوادث دچار پارگي منيسك و رباط هاي داخلي مي شوند با اين دستگاه تحت مداوا قرار مي گيرند .

اين پزشك متخصص مدت زمان نقاهت را نسبت به عمل باز كمتر دانست و گفت : جراحي با اين روش سرپايي است و به دليل نداشتن برش از لحاظ زيبايي نيز عمل بسيار خوبي است .

محتشمي زمان عمل جراحي با استفاده از اين دستگاه را نسبت به روش هاي قبل كمتر دانست و گفت : مدت حضور بيمار در بيمارستان و به تبع آن ، هزينه كاهش خواهد يافت .

وي اضافه كرد : پزشك متخصص با استفاده از اين دستگاه و از طريق يك شكاف چند ميليمتري يك لوله را وارد فضاي مفصلي كرده و سپس تصاوير تهيه شده توسط دوربين به يك مانيتور با وضوح بالا منتقل مي شود تا پزشك معالج بتواند تصاوير داخل مفصل را روي مانيتور ببيند.

اين پزشك متخصص گفت : با توجه به اينكه جزيره كيش داراي امكاناتي همچون ورزش ها و تفريحات دريايي است و بسياري از گردشگران از آن بهره مي گيرند ممكن است صدماتي را متحمل شوند از اين رو وجود يك دستگاه ام آر اي در اين بيمارستان از ضروريات است .

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت : هر دستگاهي كه مراجعه كننده به عنوان بيمار و همچنين توجيه اقتصادي داشته باشد زمينه هاي لازم براي خريد آن فراهم خواهد شد .



*برونكوسكوپي و درمان اختلالات ريوي

دستگاه ديگري كه در اين مراسم مورد بهره برداري قرار گرفت برونكوسكوپي بود كه مجهز به آخرين فناوري هاي روز بوده و براي تشخيص و درمان بيماري هاي ريوي از آن استفاده مي شود .

وسيله اي براي ديدن راههاي هوايي با لوله اي دوربين دار از طريق ناي و حنجره براي درمان اختلالات ريوي است .

دكتر سام تويسركاني فوق تخصص جراحي پلاستيك از آمريكا در توضيح نحوه استفاده از اين دستگاه گفت : در اين روش براي تشخيص ضايعات و همچنين خارج كردن اجسام خارجي همچون تيغ ماهي ، لوله اي دوربين دار از طريق بيني يا دهان وارد ناي مي شود و پزشك مي تواند از طريق مونيتور تصاوير مورد نيازرا ببيند و آن جسم را خارج كند.

اين متخصص جراحي گوش و حلق و بيني افزود : اين روش عوارض كمتري نسبت به روش هاي عمل باز دارد .

تويسركاني تهيه دستگاه آندوسكوپي سينوس در كنار اين دستگاه را در بيمارستان كيش بسيار ضروري خواند و گفت : اين دستگاه مكمل است و با توجه به هواي شرجي جزيره و مشكلات ناشي از بيماري هاي سينوسي با خريد اين دستگاه مي توان بيماراني كه از مشكلات سينوس رنج مي برند را مداوا كرد .

اين پزشك متخصص اظهار داشت : وجود اين دستگاه در كنار ساير تجيهزات پيشرفته پزشكي مي تواند يك مركز تخصصي براي درمان انواع بيماري ها باشد و به توسعه گردشگري و در آمد زايي نيز كمك كند .

وي نخستين جراحي سينوس در جزيره كيش را با موفقيت انجام داده است .

شيخ يعقوب شمس امام جمعه اهل سنت نيز در اين مراسم با تاكيد بر اينكه جزيره كيش مي تواند قطب گردشگري سلامت باشد بر تبليغ در كشورهاي منطقه براي جذب گردشگرسلامت تاكيد كرد .

مجهز شدن بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش به اين دستگاه ها گامي در راستاي توسعه گردشگري سلامت است و وجود تجهيزات مدرن پزشكي و پزشكان متخصص ، هزينه پايين درمان در كيش براي گردشگران كشورهاي حوزه خليج فارس و نياز نبودن به دريافت رواديد در جذب گردشگر خارجي موثر خواهد بود.

1630**1641/ 6048 /1596
۰ نفر