۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81575154
T T
۰ نفر
آغاز سي و سومين دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزي در ايلام

ايلام - ايرنا - سي و سومين دوره مسابقات قرآن، معارف و فرهنگي، هنري دانش آموزي استان روز شنبه با برگزاري آييني در محل مجتمع امور تربيتي شهر ايلام آغاز شد.

به گزارش ايرنا، مديركل آموزش و پرورش ايلام در اين آيين گفت: اين مسابقات هر سال با هدف شناسايي و كشف استعدادهاي غير درسي دانش آموزان برگزار مي شد كه به علت كمبود اعتبار از دو سال پيش متوقف شد.

وي ادامه داد: با وجود محدوديت هاي اعتباري، يك ميليارد ريال در سال تحصيلي 93 - 94 براي برگزاري اين رقابت ها اختصاص يافت كه امروز رقابت دانش آموزان دختر و پسر در اين دوره آغاز شده است.

وي با بيان اينكه براي ترويج فرهنگ قرآني در آموزش و پرورش بايد سرمايه گذاري شود، افزود: رويكرد اين سازمان علاوه بر تعليم و تربيت اجراي برنامه هاي مبتني بر فعاليت هاي قرآني، معارف و فرهنگي و هنري در مدارس است.

مديركل آموزش و پرورش ايلام همچنين به شعار امسال با عنوان دولت و ملت، همدلي و همزباني از سوي مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: آموزش و پرورش حلقه اتصال بين حاكميت و مردم بوده و بيشترين بستر را براي تحقق شعار سال توسط فرهنگيان و دانش آموزان دارد.

معاون پرورشي اداره كل آموزش و پرورش استان ايلام نيز در خصوص برگزاري اين مسابقات به خبرنگار ايرنا گفت: در اين دوره از رقابت ها يك هزار و 200 نفر از دانش آموزان در رشته هاي قرآني و معارف و 400 نفر نيز در رشته هاي فرهنگي و هنري شركت دارند.

يدالله جايدري بيان كرد: شركت كنندگان در 11رشته قرآني از جمله مفاهيم، تفسير و حفظ قرآن، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه، اذان، احكام، مداحي، انشا نماز و 66 رشته فرهنگي و هنري از جمله شعر، داستان، مقاله پژوهشي، نشريه الكترونيكي، هنرهاي نمايشي، هنرهاي آوايي، هنرهاي دستي و تجسمي و فيلم كوتاه به رقابت مي پردازند.

وي اظهار كرد: برگزاري اين مسابقات تا 16 ارديبهشت آينده ادامه دارد و برگزيدگان هر رشته تابستان امسال به مرحله كشوري در استان هاي خراسان رضوي (رشته قرآني و معارف) و فارس (هنري و فرهنگي) اعزام خواهند شد.

همچنين در حاشيه اين جشنواره، نمايشگاه هنرهاي دستي و تجسمي دانش آموزان استان در محل نگارخانه مجتمع امور تربيتي شهر ايلام گشايش يافت.

95 هزار دانش آموز ايلامي اكنون در يك هزار و 500 فضاي آموزشي استان به تحصيل اشتغال دارند.

7171/6033

سرخط اخبار استان‌ها