۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱:۰۱
کد خبر: 81576145
T T
۰ نفر
رسانه اسپانیایی :كاتالونیا مركز اعزام نیروهای افراطی به عراق و سوریه

مادرید- ایرنا- روزنامه 'لا راسون' اسپانیا در گزارشی اعلام كرد كه كاتالونیا به دلیل روند استقلال طلبی دولتش به مركز اعزام نیروهای افراطی به عراق و سوریه تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا ، لا راسون در این گزارش، به تفسیر اقدامات گروه های افراطی در ایالت كاتالونیا و دستگیری اعضای یك گروه در این ایالت در هفته گذشته پرداخت.

بر این اساس، این گروه قصد داشت، روش های داعش در عراق و سوریه را تقلید كند و آنها را در ایالت كاتالونیا اعمال نماید. ظاهرا آنها قصد داشتند مدیر یكی از شعبه های بانك را هم به گروگان بگیرند تا بودجه فعالیت های خود را تامین كنند.

در همین راستا اعلام شده كه ایالت كاتالونیا در اعزام نیروهای افراطی برای عضویت در گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، از آمار دو شهر سئوتا و ملیله هم پیشی گرفته است.

این مقاله ادامه می‌ دهد كه گروه های افراطی از فرصت ملی گرایی احزاب 'همگرایی و وحدت كاتالونیا' و حزب جمهوری خواه كاتالونیا برای تقویت جایگاه خود در این منطقه استفاده كرده اند.

در برخی مناطق شهری كاتالونیا، مسلمانان 20 درصد جمعیت را تشكیل می دهند. و مسلمانان این ایالت در تلاش هستند در انتخابات شهرداری های این ایالت پیروز شوند.

لاراسون نوشت: پیشروی 'سلفی گری' در كاتالونیا نگران كننده است و اظهارات چند روز پیش 'خورخه فرناندز دیاس' وزیر كشور اسپانیا در خصوص ارتباط نیروهای افراطی و جدایی طلب كاتالونیا مبین این رویداد است..

فرناندز دیاس اعلام كرد كه بنیاد Nous (مرتبط با حزب همگرایی دموكراتیك كاتالونیا ) در زمینه جذب مسلمانان خارجی برای ایجاد زمینه پروسه جدایی كاتالونیا تلاش گسترده ای را آغاز كرده است.

وی تاكید كرد ، در ایالت كاتالونیا نیم میلیون مسلمان زندگی می كنند.

این روزنامه افزود: ریاست ایالت كاتالونیا باید از اقدام غیر مسوولانه در تلاش برای جلب حمایت جامعه مسلمان این ایالت از پروسه استقلال طلبی اجتناب نماید.

اروپام *5*491**1917

سرخط اخبار جهان