۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۳۰
کد خبر: 81576994
T T
۰ نفر
كانون دانش آموختگان اروپا لغو تمامی تحریم های غیر قانونی را خواستار شد

تهران- ایرنا- كانون دانش آموختگان اروپا با انتشار بیانیه ای همزمانی لغو تمامی تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه كشورمان و ادامه غنی سازی اورانیوم صنعتی، فراهم كردن مسیر رشد و توسعه و ادامه تحقیقات و توسعه در صنعت هسته ای و چرخه كامل سوخت آن را خواستار شد.

در بیانیه كانون دانش آموختگان اروپا كه نسخه ای از آن روز یكشنبه در اختیار گروه فرهنگی ایرنا قرار گرفته است، اعضای این كانون از تلاش های فرزندان توانمند انقلاب اسلامی در راستای احقاق حق و تاییدات رهبر معظم انقلاب علیرغم فشار سنگین استكبار جهانی و زیاده خواهی ها و لابی صهیونیسم برای ناموفق كردن هیات ایرانی قدردانی كرده است.

در این بیانیه آمده است: برخورداری از تمامی حقوق مطرح در معاهده ان.پی.تی و حفاظت از تمامی دستاوردهای هسته ای كه حاصل نتیجه فعالیت های دانشمندان كشور بوده است و حراست و صیانت از حق حاكمیت ملی در تمامی ابعاد صنعتی و اطلاعاتی و نظامی از دیگر خواسته هایی است كه می بایست محقق شود.

در این بیانیه با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه غیرقابل اعتماد بودن طرف مقابل خاطرنشان شده است: تلاش استكبار و اینكه به صورت غیرقانونی برنامه هسته ای ما دچار بحران شود و با این بهانه كشور را با تحریم ها دچار تنش كنند، توجه بیشتر مسوولین را به اقتصاد مقاومتی معطوف می دارد تا با توجه به ظرفیت های داخلی و رونق اقتصادی و اشتغال زمینه را برای كاهش مشكلات فراهم كند.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: روشن است كه بنابر تاكیدات مسوولین دكتر روحانی ریاست جمهوری و دكتر ظریف وزیر امور خارجه با توافقی خوب تمامی تحریم ها را لغو و منافع ملت بزرگ ایران را تضمین خواهند كرد.

اعضای كانون دانش آموختگان اروپا همچنین انتقادات و ارزیابی های مختلفی را كه در راستای حفظ اصول و خطوط قرمز و مطالبه گری عمومی صورت گرفته را تضعیف تیم مذاكره كننده ندانسته و آن را دلیلی بر حمایت از تلاش ها در جهت حفظ منافع و حقوق كشور دانسته است.

فراهنگ**9129**1601**
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست