۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۳۲
کد خبر: 81577225
T T
۰ نفر

89 پروژه در بخش هاي مختلف طي پارسال در بيرجند افتتاح شد

۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۳۲
کد خبر: 81577225
89 پروژه در بخش هاي مختلف طي پارسال در بيرجند افتتاح شد

بيرجند - ايرنا - فرماندار بيرجند گفت: پارسال از محل اعتبارات تملك دارايي، 89 پروژه در بخش هاي مختلف در اين شهرستان مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، رضا منصوري روز يكشنبه در قالب برنامه دهگردشي و در جمع مردم روستاي دل آباد افزود: البته اين موارد بجز پروژه هايي است كه توسط دهياران به صورت اختصاصي در روستاي خود انجام داده اند.

وي گفت: امسال نيز دولت توجه خاصي به برنامه هاي عمراني و توسعه روستايي دارد كه توسعه و عمران روستاهاي كمتر برخوردار و اشتغال در اين روستاها مورد توجه ويژه قرار گرفته است.

منصوري افزود: بر همين اساس تسهيلات خوبي با كارمزد حداكثر 10 درصد تصويب و تدوين شده كه روستاييان مي توانند از اين امكانات به نحوه مطلوب استفاده كنند.

وي همچنين گفت: امسال به موضوع بهسازي روستاها نيز نگاه ويژه اي شده و دو ميليون تن قير رايگان در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته تا در بخش روستايي مصرف كند.

منصوري بر اجراي درست و اصولي طرح هادي روستايي اشاره كرد و افزود: هم اكنون در يك سوم از مجموع 139 روستاي بالاي 20 خانوار شهرستان بيرجند، طرح به طور كامل اجرا شده، اما در عين حال با تغيير كاربري كشاورزي به مسكوني و ساخت و سازهاي غير مجاز به شدت برخورد مي شود.

وي همچنين اظهار داشت: براي اجراي طرح هادي به ازاي هر واحد مسكوني، مبلغ 150 ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه با بازگشت 10 ساله در نظر گرفته شده است.

مديركميته امداد امام خميني(ره) شهرستان بيرجند نيز گفت: بر اساس ابلاغيه جديدي كه از امسال مجوز آن صادر شده، مددجويان ساكن در روستاها براي ساخت و بهسازي مسكن خود مبلغ 40 ميليون ريال كمك بلاعوض دريافت خواهند داشت.

محمد قريب افزود: اين مبلغ جداي از 150 ميليون ريال تسهيلاتي است كه از سوي بنياد مسكن دريافت مي كنند.6121 /6054

سرخط اخبار استان‌ها