۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81578490
T T
۰ نفر
نوبت انتظار براي عمل كاشت حلزون با حمايت دولت در كشور حذف شد

تهران- ايرنا- سرپرست دپارتمان شنوايي شناسي مجتمع درماني حضرت رسول اكرم (ص ) گفت: در حال حاضر و بر خلاف سال هاي قبل نوبت انتظار عمل كاشت حلزون در كشور حذف شده و انجام اين عمل به موقع و در زمان مناسب امكان پذير است.

به گزارش ايرنا، دكتر حسام الدين امام جمعه در مورد برگزاري سيزدهمين كنگره شنوايي شناسي ايران كه در روزهاي 29 تا 31 ارديبهشت در تهران بر گزار مي شود افزود: عمل كاشت حلزون شنوايي جزو فناوري هاي برتر جهان است.

وي با بيان اينكه كاشت حلزون آخرين راه حل جامعه شنوايي شناسان است اظهار كرد: نوزاداني كه به هيچ وجه نمي توانند از سمعك استفاده كنند و افت شنوايي شديد تا عميق دارند، كانديداي كاشت حلزون هستند.

وي گفت: از هر 1000 نوزاد متولد شده حدود 2.7 نفر مشكل اختلال شنوايي عمده دارند و بسياري از آنها كانديداي بالقوه كاشت حلزون شنوايي هستند كه اين عمل از سال 1371 در ايران آغاز شده و تا امروز بيش از 7 هزار نفر در كشور مورد كاشت حلزون قرار گرفته اند كه حدود 3700 نفر از آنها در مجتمع درماني حضرت رسول اكرم جراحي شده اند.

عضو كارگروه معتمد جامعه شنوايي شناسان گفت: عمل كاشت حلزون به رغم هزينه هاي بالا با حمايت هاي دولت و هيات امناي صرفه جويي ارزي از يك كلينيك در سال 71 به 11 كلينيك كاشت حلزون در حال حاضر در كشور رسيده است و دولت هم با حمايت هاي خوبي كه كرده سالانه بودجه خاصي را به اين پروژه اختصاص داده است.

وي افزود: امروز بر خلاف سال هاي قبل ديگر نوبت انتظار كاشت حلزون نداريم و تقريبا نوبت ها به صفر رسيده است به صورتي كه سن عمل به حداكثر 3 سال رسيده يعني كاشت حلزون شنوايي در كشور درست به موقع و به هنگام انجام مي شود و اين پروژه بسيار موفقيت آميز بوده و بيش از 90 درصد اين كودكان آموزش هاي معمولي خود را در مدارس عادي طي مي كنند و نيازي به آموزش هاي ويژه ندارند.

امام جمعه گفت: چهاردهمين كنگره شنوايي شناسي ايران همزمان با چهارمين جشنواره علمي دانشجويي انجمن علمي شنوايي شناسي ايران از 29 تا 31 ارديبهشت در هتل المپيك تهران برگزار مي شود.

علمي **9014**1599
۰ نفر