۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶
کد خبر: 81579844
T T
۰ نفر
امام جمعه اراك: آموزه های مذهبی و تفكر علمی چراغ هدایت نسل جوان است

اراك- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مركزی گفت: آموزه های مذهبی و تفكر علمی در كنار همدیگر چراغ هدایتگر حقیقی برای نسل جوان انقلاب است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع دانش آموزان، آموزگاران و كاركنان دبستان ابتدایی الزهرا(س) اراك افزود: برای پرورش فكری و علمی دانش آموزان نیاز است كه معلم ها دانش خود را به روز كرده و مطالعه و تحقیق به عنوان یكی از ضروریت های شغلی در كنار تعمق در مسایل دینی نهادینه شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان امروز، سكانداران آینده امور كشور هستند و گنجینه مهارت و علم آنان در نهاد خانواده و نظام آموزشی پربار می شود..

امام جمعه اراك در ادامه سخنان خود تشریح و تبیین اندیشه های شهید مطهری را برای دانش آموزان گامی اساسی در راستای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست و گفت: آثار شهید مطهری از محتوای علمی و معنوی بالایی برخودارند و شایسته ترجمه به تمام زبان های زنده دنیا هستند.

وی اضافه كرد: آثار شهید مطهری متعلق به زمان و مكان خاصی نیست بلكه در هر دوره ای از زمان و در هر نقطه ای از دنیا تفكرات این معلم شهید راهگشا و هدایتگر است.

امام جمعه اراك گفت: شخصیت های بزرگی همچون امام راحل و شهید مطهری برای بشریت الگو و اسوه هستند، چرا كه این بزرگان، عالم ،سیاستمدار، آزادمرد و آزادی طلب بودند.

وی اظهار كرد: معلمان باید آثار این دو مرد بزرگ را بخوانند، در آن ها تعمق كرده و به دانش آموزان خود انتقال دهند.

آیت الله دری نجف آبادی سه شنبه هر هفته در یكی از مدارس نقاط مختلف استان مركزی حضور می یابد.

3017/6013/

سرخط اخبار استان‌ها