۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۳۴
کد خبر: 81579946
T T
۰ نفر

استمهال بدهي بانكي پنج واحد توليدي در استان اردبيل

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۳۴
کد خبر: 81579946
استمهال بدهي بانكي پنج واحد توليدي در استان اردبيل

اردبيل - ايرنا - رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان اردبيل از استمهال بدهي هاي بانكي پنج واحد توليدي و صنعتي اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسين پيرموذن روز سه شنبه در جلسه كميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري استان اردبيل گفت: با توجه به سياست هاي دولت تدبير و اميد مبني بر حمايت از بخش خصوصي در راستاي ايجاد اشتغال، اين كميته با استمهال بدهي پنج واحد توليدي موافقت كرد.

وي افزود: پرونده واحدهاي توليدي و صنعتي كه با حضور مسوولان قضايي استان و مديران بانكي بررسي و تعيين تكليف شد، از جمله در زمينه هاي توليد فرش و تابلو فرش، مرغداري، توليد زيتون پرورده و قطعات يدكي خودرو فعال بودند كه در پرداخت وام هاي بانكي خود با مشكل روبرو شدند.

رييس اتاق بازرگاني اردبيل در ادامه با بيان اينكه به دليل شرايط خاص اقتصادي حاكم بر كشور طي سال هاي اخير برخي واحدهاي توليدي و صنعتي با مشكلات بسياري روبرو شدند، اظهار كرد: با توجه به اين شرايط نرخ كنوني سود تسهيلات بانكي براي واحدهاي توليدي به هيچ وجه قابل قبول نيست.

او اضافه كرد: بر اين اساس و با توجه به كاهش نرخ تورم طي 2 سال گذشته، با دستور رييس جمهوري كاهش نرخ سود بانكي متناسب با نرخ تورم در دست اقدام است.

پيرموذن بيان كرد: مقرر شده تا نرخ سود تسهيلات اشتغالزا به 15 درصد برسد كه تاكنون سيستم بانكي با نرخ 20 درصد موافقت كرده و خواهان آن است تا پنج درصد نيز دولت در قالب يارانه متقبل شود.

رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان اردبيل ابراز اميدواري كرد با كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي طي هفته هاي آينده شاهد شكوفايي اقتصاد و رونق اشتغال در سطح كشور و از جمله اين استان باشيم.

8123/6016

سرخط اخبار استان‌ها