۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۳۰
کد خبر: 81581043
T T
۰ نفر
وظیفه ذاتی ایرنا در دولت یازدهم توجه به همه اركان نظام است

قم - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: وظیفه ذاتی خبرگزاری جمهوری اسلامی در دولت یازدهم آن است كه خبرگزاری نظام باشد و همه اركان نظام در آن سهم داشته باشند و این همان رویكرد دكتر روحانی است كه دولت باید دولت نظام باشد و دولت جناح و تفكر خاصی نیست.

به گزارش ایرنا، محمد خدادی روز چهارشنبه در دیدار با مراجع تقلید و علما در قم، افزود: خبرگزاری ایرنا وظیفه نشر مواضع رسمی نظام را بر عهده دارد، اما در برخی دوره ها به پایگاه اطلاع رسانی تبدیل شده بود.

وی تصریح كرد: در دوره جدید رویكرد خبرگزاری ایرنا تاكید بر امانت، صداقت و اخلاق است كه این عناصر در هر خبر بر سایر مولفه ها ترجیح دارد.

وی بیان كرد: امام راحل همواره تاكید داشتند كه خبرگزاری جمهوری اسلامی به هیچ حزب و گروهی نباید وابسته باشد و رهبر معظم انقلاب نیز تاكید دارند كه خبرگزاری ایرنا نبض تپنده نظام است.

خدادی بر رعایت اخلاق در اطلاع رسانی تاكید كرد و افزود: باید كاملا به تحولات دینی حساس باشیم و خبرگزاری جمهوری اسلامی پسوند اسلام دارد و موضوع اسلام و حركت در این مسیر در وجود پرسنل و در تولید اخبار تحولات كشورهای اسلامی بویژه شیعیان نقش ویژه ای دارد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این خبرگزاری برای همدلی، هم گرایی و همبستگی در كشور تلاش زیادی دارد و تلاش بر آن است كه با انعكاس اخبار صحیح و جلوگیری از برخی بی سلیقگی ها، وحدت، اقتدار و اجماع ملی را در جمهوری اسلامی ایران نهادینه كنیم.

وی ادامه داد: دیدگاه ها و سلیقه های مختلفی در كشور وجود دارد اما مهم آن است كه بتوانیم حول محور نظام و علما و مراجع وحدت و همبستگی را در كشور ایجاد كنیم.

وی ایرنا را خبرگزاری نظام ذكر كرد و افزود: خلاف شرع، قانون و كار حرفه ای است كه تنها خبرگزاری دولت باشیم و در حقیقت ایرنا رسانه رسمی كشور و متعلق به اركان نظام است كه اخبار آن مورد اعتماد در داخل و خارج از كشور قرار می گیرد.

خدادی ادامه داد: صحت خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی بر مولفه های دیگر ترجیح دارد و همانطور كه دولت دكتر روحانی دولت نظام است خبرگزاری ایرنا هم خبرگزاری نظام است.

وی ابراز داشت: متاسفانه مدل تولید اطلاعات در رسانه ها از دهه 60 و 70 اقتباس شده و لذا روش تولید اطلاعات دچار مخاطره است زیرا دانش رسانه ای در كشور ما به یك مهارت تولید اطلاعات تبدیل نشده است.

وی افزود: صداقت و اعتماد به اخبار محور اول تولید خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی است و حتی سرعت را فدای صحت و دقت نخواهیم كرد.

مدیرعامل ایرنا تاكید كرد: یكی از مخاطرات كشور آن است كه رسانه ها در حوزه كاری داخل كشور باقی مانده اند و رسانه های كشور باید حضور گسترده ای در محافل رسانه ای جهان داشته باشند.

وی اظهار داشت: باید بازنگری اساسی در موضوع ارتباط، اطلاعات و مخاطب در ماهیت كاركرد مدیران دستگاه ها داشته باشیم تا زمانی كه این موضوع دغدغه خود مدیران نشود مشاركت و همراهی مردم و دستگاه ها محقق نخواهد شد.

وی همچنین بر توسعه همگرایی با گروه های مختلف، رعایت حقوق احزاب، مردم و اقشار مختلف، رعایت حریم اخلاقی در جامعه، توجه به سیره اهل بیت، احترام به مراجع تقلید و حوزه های علمیه و بیان منویات این بزرگان، حسیاست نسبت به تحولات دینی در جامعه، احترام به سلایق و نظرهای مختلف و احترام به منتقدان را نیز از تاكیدات رییس جمهوری برشمرد.

خدادی ادامه داد: ایرنا با 80 كشور مبادلات خبری و در كشورهای مختلف نیز نمایندگی دارد و سعی شده اخبار علما و بزرگان دین را به بهترین شكل به تمام دنیا منتقل كند.

خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در سفر به شهر قم، با شماری از مراجع تقلید، علما و استاندار قم دیدار و گفت و گو كرد.

شركت در نشست هم اندیشی با مدیران مسوول و دبیران خبرگزاری ها و نشریه های استان قم و دیدار با آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه از دیگر برنامه های سفر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به قم است.ك/3

/7408/ 1175/1358
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ