۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۶:۱۰
کد خبر: 81583450
T T
۰ نفر
حمایت مالزی از طرح دو دولت در مساله فلسطین/ رشد 87 درصدی بازداشت كودكان در كرانه باختری

كوالالامپور – ایرنا – مالزی از اعلام آمادگی خود برای به رسمیت شناختن راه حل دو دولت در منازعات فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه نیو استریت تایمز روز شنبه به نقل از معاون نماینده دائم مالزی در سازمان ملل، نوشت: مالزی بر حق مردم فلسطین و تعیین نقش خود به عنوان یك راه حل نهایی و جامع برای پایان دادن به منازعات تاكید می كند.

هاجر آدنین در نشستی با موضوع شرایط خاورمیانه در نیویورك تصریح كرد كه پس از گزارشی كه ماه گذشته توسط روبرت سری مسئول هماهنگ كننده فرایند صلح خاورمیانه ارائه شد، شاهد حركت مثبتی در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل و تلاش های جدی در جهت حل منازعات فلسطین و اسرائیل بوده ایم.

این مقام مالزیایی تصریح كرد كه شورای امنیت سازمان ملل از تصمیم فلسطین برای پیوستن به برخی كنوانسیون ها و معاهدات بین المللی استقبال كرده است.

وی گفت كه مالزی از تلاش های بین المللی، قانونی و صلح آمیز فلسطین به منظور عضویت در جامعه بین الملل كه همسو با قوانین بین المللی، هنجارها و استانداردها باشد، حمایت می كند.

این دیپلمات مالزیایی گفت یكی از شرایط ناپایداری كه در فلسطین اشغالی وجود دارد و مالزی خواستار برجسته كردن آن است به نقض حقوق كودكان فلسطینی مربوط می شود.

در حال حاضر حدود 300 كودك فلسطینی توسط نیروهای اشغال گر در كرانه باختری در بازداشت هستند كه این رقم در مقایسه با سال های گذشته 87 درصد رشد داشته است.

این مقام مالزیایی از رژیم صهیونیستی خواست به تعهدات خود نسبت به قوانین بین المللی از جمله كنوانسیون حقوق كودكان پایبند باشد.

به گفته هاجر آدنین، وجود دادگاه نظامی نوجوانان در سرزمین های اشغالی كه تنها دادگاه این چنینی در جهان است، نشانه آشكار تخطی از كنوانسیون های حقوق كودكان، كنوانسیون چهارم ژنو و سایر قوانین بین المللی است.

آساق**241**1611

سرخط اخبار جهان