۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴
کد خبر: 81586317
T T
۰ نفر
يك صنعتگر:خريد كالا به جاي يارانه نقدي خون تازه اي در رگ هاي صنايع تزريق مي كند

اهواز- يك صنعتگر و توليدكننده لوازم خانگي گفت: طرح خريد كالاي داخلي به جاي پرداخت نقدي يارانه مي تواند خون تازه اي در رگ هاي صنايع داخلي كه با بحران رو به رو هستند تزريق كند.

عباس حيدري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اهواز افزود:در زمان حاضر صنايع داخلي به ويژه سازندگان لوازم خانگي با مشكل كمبود شديد نقدينگي رو به رو هستند كه در صورت خريد كالا به جاي يارانه نقدي ، بخشي از كمبود نقدينگي واحدهاي صنعتي برطرف خواهد شد.

وي گفت: اين طرح (خريد كالا به جاي يارانه نقدي)كمك خواهد كرد تا صنايع ما بتوانند از بخشي فشارها رهايي يابند و قادر خواهند بود خود را سرپا نگه دارند.

معاون فروش وخدمات شركت صنام الكتريك در ادامه تصريح كرد: بانكها در مسير تامين نقدينگي واحدهاي صنعتي و توليدي مي توانند با پرداخت تسهيلات ارزان قيمت به تامين نقدينگي واحدهاي صنعتي كه در آستانه تعطيلي يا ركورد قرار دارند نقش تعيين كننده اي در حفظ اشتغال موجود در صنايع ، رونق اقتصادي و خروج از ركورد داشته باشند.

وي الزام دستگاه هاي دولتي و عمومي به خريد كالاهاي داخلي را اقدامي بجا و صحيح در مسير رونق توليد و اشتغال و جلوگيري از تعطيلي واحدهاي صنعتي ارزيابي كرد و افزود: ما بايد به سمت مصرف كالاهاي داخلي و حمايت از توليد حركت كنيم و آن وقت قادر خواهيم بود با ارتقا كيفيت به صادرات نيز فكر كنيم.

حيدري از پديده قاچاق به عنوان مهمترين تهديد براي بقاء و ادامه فعاليت واحدهاي صنعتي و توليدي كشور نام برد و گفت: تا روند فعلي واردات قاچاق لوازم خانگي به كشور ادامه داشته باشد نبايد انتظار داشت صنايع ما سرپا باشند.

معاون فروش و خدمات پس از فروش شركت صنام الكتريك سازنده لوازم خانگي در كشور تصريح كرد اگر راهكاري براي قطع و محدوديت خدمات پس از فروش كالاهاي قاچاق اتخاذ شود قاچاق لوازم خانگي به كشور به صرفه نخواهد بود ولي متاسفانه هم اكنون مزيت نسبي كالاهاي قاچاق در كشور بالاست و از ريسك بالايي برخوردار نيست.

وي از استان هاي خوزستان و بوشهر به عنوان دو استاني كه واردات كالاي قاچاق به سهولت انجام مي شود و شهروندان اين دو استان در مقايسه با ديگر مناطق كشور رغبت كمتري براي خريد لوازم خانگي داخلي دارند خواستار اصلاح تعرفه هاي گمركي براي محدوديت در واردات لوازم خانگي و قاچاق كالا شد.

وي ضريب گرايش مردم به استفاده از كالاهاي خارجي را بالا بيان كرد و گفت: كيفيت بالا و قيمت مناسب مي تواند گرايش مردم به مصرف كالاهاي داخلي را افزايش دهد.

حيدري تاكيد كرد: تا زماني كه استفاده و مصرف كالاهاي داخلي به فرهنگ عمومي تبديل نشود همچنان كالاي قاچاق خارجي در كشور جذابيت خواهد داشت.

6065

سرخط اخبار استان‌ها