۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱
کد خبر: 81586429
T T
۰ نفر

پزشك استرالیایی در جمع تروریست های داعش

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱
کد خبر: 81586429
پزشك استرالیایی در جمع تروریست های داعش

كوالالامپور – ایرنا - استرالیا روز دوشنبه از اظهارات یك پزشك تبعه این كشور كه در فیلم تبلیغاتی داعش خواستار حضور دیگر متخصصان در این گروه تروریستی شده است، ابراز نگرانی كرد.

به گزارش ایرنا، در این فیلم كه در شبكه یوتیوپ قرار گرفته فردی به نام ابویوسف توضیح می دهد كه به شهر رقه در سوریه برای سفر كرده تا با استفاده از مهارت های پزشكی خود به تروریست های داعش كمك كند.

به نوشته استریت تایمز سنگاپور، رسانه های استرالیا اعلام كردند این فرد طارق كمله نام دارد و پزشكی است كه در آدلاید استرالیا دوره های آموزش پزشكی خود را گذرانده است.

دولت استرالیا معتقد است 140 تبعه این كشور در سوریه و عراق با تروریست های داعش همكاری می كنند و از حمایت های 150 تن دیگر از هموطنان خود برخوردارند.

شبكه 'ای.بی.سی استرالیا نیز پس از افشای پیوستن پزشك این كشور به تروریست های داعش به نقل از جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا، گفت كه پیوستن این پزشك به تروریست‌ ها به شدت باعث نگرانی است.

وی این امر را اقدامی شرم ‌آور برای جذب اتباع استرالیا در داعش دانست و گفت كه گروه تروریستی داعش مسلمانان و غیرمسلمانان را به صورت وحشتناكی می ‌كشد و پیوستن این افراد تنها به تروریست ها كمك می كند.

استرالیا تاكنون از سفر صدها تبعه این كشور به خاورمیانه با احتمال پیوستن به گروه های تروریستی جلوگیری كرده است.

واحد ضد تروریستی استرالیا از مرداد ماه سال گذشته در هشت فرودگاه این كشور مستقر شده و ده ها هزار مسافر را مورد سوال قرار داده و از سفر صدها نفر با ظن سفر به عراق و سوریه و حضور در جنگ و عملیات تروریستی داعش جلوگیری كرده است.

استرالیا كه سال گذشته از تروریست ها در سوریه در كنارغرب به بهانه مقابله با دولت قانونی بشار اسد پشتیبانی می كرد، اكنون در ائتلاف آمریكایی ضد داعش قرار گرفته و اخیرا صدها نظامی به عراق اعزام كرده است.

آساق**1611

سرخط اخبار جهان