۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81587738
T T
۰ نفر
پرونده مسكن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت زنجان بسته می شود

زنجان - ایرنا - مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: پرونده مسكن مهر شهرهای 25 هزار نفر جمعیت این استان در شش ماهه اول امسال بسته می شود.

احمد حاجی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینكه متقاضیان مسكن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در مجموع چهار هزارو 200 نفر بودند، افزود : از مجموع ثبت نام شدگان ساخت واحدهای مسكونی مهر برای سه هزارو 864 متقاضی واجد شرایط آغاز شد.

وی یادآوری كرد: برخی متقاضیان مسكن مهر نیز به دلایل مختلفی از جمله عدم اخذ پروانه موفق به ساخت این واحدها نشدند.

حاجی زاده پیشرفت فیزیكی واحدهای مسكن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر این استان را 95 درصد بیان كرد و افزود: تاكنون بسیاری از این واحدها تكمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

وی اظهار كرد: دو سوم واحد مسكونی مهر را مالكین و یك سوم دیگر را اجاره 99 ساله تشكیل می دهد.

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود پرونده تمامی واحدهای مسكونی مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر این استان تاپایان سال جاری بسته شود كه این مهم پیش از موعد و در نیمه سال به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینكه ارایه تسهیلات مسكن از سوی دولت در شتاب بخشی به اجرای پروژه های این بخش بسیار تاثیر گذار بود، گفت: دولت با افزایش تسهیلات مسكن از مبلغ 25 به 30 میلیون تومان شرایط مناسبی را در تكمیل واحدهای مسكونی با پیشرفت 70 درصد مهیا كرد.

حاجی زاده عمده مشكل مسكن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این استان را تامین منابع زیربنایی مورد نیاز آن اعلام كرد و افزود: در جلسه اخیر شورای مسكن استان مقرر شد وزارت راه و شهرسازی 500 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای رفع مشكلات این واحدها تخصیص دهد كه تاكنون محقق نشده است.

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان زنجان فروردین سال گذشته نیز در گفت وگویی نسبت به اتمام پروژه های مسكن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تاكید كرده بود كه این امر امسال محقق خواهد شد.

به گفته حاجی زاده ساخت مسكن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این استان از سال 84 آغاز شده است كه مجموع اعتبارات هزینه شده برای آن تاكنون هشت میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

6085/7320

سرخط اخبار استان‌ها