۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹
کد خبر: 81589663
T T
۰ نفر
برگزاری كنگره بین المللی هپاتیت تهران با حضور 40 متخصص برجسته دنیا

تهران - ایرنا - ششمین كنگره بین المللی هپاتیت تهران با حضور 40 متخصص برجسته خارجی از جمله كاشف ویروس هپاتیت B، تعدادی اندیشمند برتر ایرانی خارج از كشور و تنی چند از پژوهشگران داخلی روزهای 6 تا 8 خرداد در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار علمی، دبیر اجرایی ششمین كنگره بین المللی هپاتیت تهران روز چهارشنبه در نشست خبری این كنگره به استقبال خوب محققان خارجی از این رویداد علمی اشاره كرد و گفت: بیش از 40 دانشمند برجسته از كشورهای آلمان، بلژیك، استرالیا، آمریكا و برخی از كشورهای همسایه در این كنگره حضور خواهند یافت.

حیدر شرفی با اشاره به اینكه 185 خلاصه مقاله به دبیرخانه این كنگره ارسال شده است، افزود: برای اولین بار 10 خلاصه مقاله توسط محققان خارج از كشور ارایه شده است.

وی به حضور گسترده دانشجویان در ششمین كنگره بین المللی هپاتیت تهران اشاره كرد و گفت: حدود 30 درصد خلاصه مقالات از سوی دانشجویان ارایه شده است.

دبیر اجرایی ششمین كنگره بین المللی هپاتیت تهران، آشنایی با تازه های تشخیص و پیشگیری، تعامل و همكاری بیشتر مراكز علمی داخلی و خارجی و ایجاد بستری مناسب برای توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی را از جمله اهداف برگزاری این كنگره اعلام كرد.

وی، برگزاری 30 نشست علمی، كارگاهای آموزشی، دو پنل تخصصی پرستاران و یك پنل تحصصی دندان پزشكان را از جمله برنامه های جانبی این كنگره اعلام كرد و گفت: نشست های تخصصی در زمینه هایی نظیر درمان هپاتیت، كبد چرب، سرطان كبد و هپاتیت خود ایمن برگزار خواهد شد.



** اعطای جوایز كوثر و یاس به محققان برتر

وی از اعطای جوایز كوثر و یاس به محققان برتر خبر داد و گفت: پنجمین جایزه كوثر به محقق برجسته خارجی و اولین جایزه یاس به دانشجوی برتر در زمینه علم هماتولوژی اعطا خواهد شد.

دبیر اجرایی ششمین كنگره بین المللی هپاتیت تهران با اشاره به اینكه تمام جوایز كوثر باتوجه به شاخص های در نظرگرفته به محققان خارجی تعلق گرفت، گفت: پنجمین جایزه كوثر نیز به یك محقق حارجی كه 40 سال در این راه تلاش كرد، تعلق می گیرد.

علمی(3) ** 1201 **1599
۰ نفر