۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۷
کد خبر: 81591327
T T
۰ نفر
بيمارستان ويژه بيماران سرطاني دربوشهربا كمك دفتر رهبري احداث مي شود

بوشهر- ايرنا- قائم مقام دانشگاه علوم پزشكي بوشهر گفت: احداث و راه اندازي بيمارستاني مخصوص بيماران خاص و سرطاني درمركزاستان بوشهر با كمك مستقيم دفتر رهبري در دستوركار قرار گرفته و اكنون درمرحله فاز مطالعاتي بوده و بخشي از اعتبارات آن نيز تامين شده است.

حيدر عزيزنژاد روزپنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: دراستان بوشهر امكانات خوبي در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و حدود 101 نفر بيمار سرطاني در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي استان تحت مداوا و شيمي درماني هستند.

وي گفت: پس از اجراي طرح تحول سلامت در كشور و استان بوشهر بسياري از داروها تحت پوشش بيمه اي هستند و قيمت هاي آنها كاهش يافته است و امروز آمپول 'هرسپتين' تقريبا بصورت رايگان براي بيماران سرطان سينه عرضه مي شود كه قبلا يك معضل بزرگي براي بيماران سرطاني بود.

عزيزنژاد به نقش سازمان مردم نهاد در كاهش بيماري در جامعه اشاره كرد و گفت : سازمان هاي مردم نهاد با انجام برنامه هاي فرهنگي نقش بسيار مهمي در پيشگيري از ابتلاي مردم به سرطان خواهند داشت.

قائم مقام رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي ودرماني بوشهر افزود: هر چه آگاهي مردم در زمينه پيشگيري از سرطان ها زيادتر باشد شاهد كاهش سرطان ها در جامعه خواهيم بود.

وي مصرف بيش از حد نمك، شيريني و روغن را در كشور از ميانگين جهاني بسيار بالا ذكر كرد و خواستار مصرف صحيح و درست اين منابع غذايي شد.

عزيرنژاد تغذيه مناسب و دوري از مصرف مواد دخاني،مشروبات الكلي و بي تحركي را عوامل مهم مبتلا به بيماري سرطان ذكر كرد.

7213/1656 /1596
۰ نفر