۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۱
کد خبر: 81594222
T T
۰ نفر

شيوع بيمارهاي واگيردار در ميان زندانيان سياسي بحرين

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۱
کد خبر: 81594222
شيوع بيمارهاي واگيردار در ميان زندانيان سياسي بحرين

تهران - ايرنا - منابع بحريني خبر دادند كه سه تن از زندانيان سياسي زندان مركزي 'جو' بحرين پس از ابتلا به بيماري مسري خارش هاي پوستي موسوم به گال، قرنطينه شدند.

به گزارش پايگاه اينترنتي العهد، منابع ياد شده تأكيد كردند كه اين سه نفر به دنبال وخامت اوضاع بهداشتي زندان و بدرفتاري با زندانيان پس از حوادث دهم مارس 2015 از جمله محروم ماندن از استحمام و تعويض لباس، به بيماري واگيردار پوستي مبتلا شده اند.

منابع مزبور خاطرنشان كردند كه اين سه زنداني مبتلا به بيماري گال، 'وهيب عبدالله أحمد، محمد رضا المطوع و خليفة عباس خلي' هستند كه از حساسيت پوستي رنج مي برند و با وجود مبتلا بودن به اين بيماري همچنان با برخوردهاي توهين آميز و سخت گيري دايمي از سوي ماموران زندان مواجه هستند.

خانواده هاي اين سه زنداني به خاطر به خطر افتادن سلامتي فرزندان شان به شدت نگران هستند. آنان از اداره زندان و وزارت كشور بحرين خواسته اند تا شرايط معالجه فرزندان شان را مهيا كنند.

اين خانواده ها همچنين از انجمن هاي مدافع حقوق بشر خواستند تا هر يك با توجه به موقعيت و مسووليت خويش اقدامي انجام دهند.

آنها وزير كشور رژيم آل خليفه را مسوول هرگونه پيشامد ناگوار احتمالي براي فرزندان شان دانستند.

در همين راستا، يكي از زندانيان زندان مركزي جو نيز از ادامه شكنجه و نقض حقوق اوليه زندانيان سياسي توسط نيروهاي مزدور ژاندارم اردني خبر داد.

وي توضيح داد: نيروهاي ژاندارم تمامي مرزها را پشت سر گذاشته اند و مرتكب اقدامات وحشتناكي شده اند كه عقل آنها را باور نمي كند؛ به عنوان مثال آنها زندانيان را وادار مي كنند تا صداي حيوانات را تقليد كنند.

قيام مردم بحرين عليه رژيم آل خليفه از سال 2011 آغاز شده كه با خشونت اين رژيم و بازداشت هاي گسترده انقلابيوين بحريني از سوي دستگاه امنيتي و قضايي رژيم آل خليفه همراه بوده است.

خاورم ** 1487**1275

سرخط اخبار جهان