۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۸
کد خبر: 81596246
T T
۰ نفر
بيش از هفت هزار نفر در استان معتكف شدند

شاهرود - ايرنا - رييس ستاد اعتكاف استان سمنان با اشاره به برگزاري آيين معنوي اعتكاف از 13 تا 15رجب(12تا 14ارد يبهشت ) در استان گفت: امسال هفت هزار و 879 نفر در ايام البيض معتكف شدند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان، حجت الاسلام علي شكري افزود: از اين تعداد پنج هزار و 701 نفر خانم و بقيه مرد بودند.

وي اضافه كرد: از مجموع جمعيت بانوان چهار هزار و 160 نفر در شهرها و بقيه در روستاها و از دو هزار و 178 نفر مرد هزار و 871 نفر در شهرها و بقيه در روستاها معتكف شدند.

وي تعداد دانشجويان شركت كننده در اعتكاف را 600 نفر ذكر كردكه 350 نفر پسر و بقيه دختر بودند و 150 دانش آموز هم در مراسم عبادي اعتكاف شركت كردند.

وي ادامه داد: آيين معنوي و مذهبي اعتكاف امسال در 101باب مسجد در استان سمنان برگزار شد كه 52 مسجد در حوزه شهري و بقيه در روستاها پذيراي معتكفان و عبادت كنندگان مخلص خداوند متعال در اين ايام پر فيض بودند.

وي اضافه كرد: در ايام اعتكاف 303 روحاني و مداح با برگزاري برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي و حلقه هاي معرفتي ايام پر باري را براي معتكفان رقم زدند.

وي به اهميت دعا خصوصا در ايام مورد نظر خدا و ائمه (ع) اشاره كرد و گفت: يكي از ابواب معارف شيعه دعاست كه ذكر خدا و ياري خواستن از او براي برآوردن نيازها از عبادتهاي مهم اسلامي عبادت است كه ريشه در قرآن دارد.

شكري با بيان اين مطلب كه از آيات بر مي آيد، مقصود از عبادت دعاست تصريح كرد: روحاني ترين و بهترين حال مومن موحد دعاست و شيرين ترين لحظه عمر در دعا حاصل مي شود و ارتباط قلبي بين بنده و معبود در اين فضاي معنوي خاص قرار مي گيرد و از همه گسسته و در ارتباط روحي با آفريدگار قرار مي گيرد كه از رگ گردن به او نزديك تر است.ك/1

7358/2047/

سرخط اخبار استان‌ها