۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲
کد خبر: 81597915
T T
۰ نفر

جمعه روز همبستگی ملت ایران با مردم مظلوم یمن

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲
کد خبر: 81597915
جمعه روز همبستگی ملت ایران با مردم مظلوم یمن

تهران - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام كرد: تظاهرات سراسری علیه حملات ناجوانمردانه و تجاوز آشكار رژیم آل سعود در یمن، پس از اقامه نماز جمعه این هفته 18 اردیبهشت در مصلی های سراسر كشور برگزار می شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه خود جمعه این هفته را روز همبستگی ملت ایران با مردم مظلوم یمن اعلام كرد و افزود: ملت ایران همزمان در تهران و بیش از 770 شهر، پس از اقامه نماز جمعه، تظاهراتی علیه نسل كشی مسلمانان بی گناه یمن برگزار می كنند.

این شورا ضمن محكوم كردن تجاوز آشكار ارتش رژیم آل سعود با حمایت چند كشور عربی و صهیونیستی به سرزمین و مردم بی دفاع یمن اضافه كرد: ارتش دولت آل سعود با دعوت از چند كشور و همراهی برخی كشورهای عربی– غربی- صهیونیستی و همراه با سكوت مرگبار سازمان های بین المللی داعیه دار حقوق بشر به بهانه واهی حمایت از رئیس فراری دولت یمن، اقدام به تجاوز هوایی و اخیرا به صورت موضعی، حملات زمینی علیه سرزمین و مردم مظلوم یمن كرده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: رژیم فرعونی آل سعود با حملات از پیش طراحی شده توسط صهیونیست ها و سردمداران استكبار جهانی و آمریكا، با تخریب اماكن عمومی و زیر ساخت های حیاتی و استراتژیك، مراكز درمانی و بیمارستان ها، مدارس و منابع آب و برق و پالایشگاه های یك كشور اسلامي دیگر (یعني یمن) به دست خود مسلمان‌ها و با بودجه خودشان، به واقع یك جنگ نیابتی به نفع صهیونیست ها راه انداخته كه این نشان از اوج خیانت و حماقت متجاوزین است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: نكته مهم و عجیب‌تر این‌ تجاوز این است كه متجاوزین به سرزمین یمن، خود شاهد بودند كه دولت غاصب اسرائیلی، یعني سرسخت‌ترین دشمن اسلام از اولین دولت های حمایت كننده از این تجاوز بوده است.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه فقیرترین كشور عربی منطقه آغاز كرده است تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله كه امنیت شهرهای یمن را تامین می كنند، جلوگیری كند.

ریاض بعد از حدود یك ماه بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این كشور بدون آن كه به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس كرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است و با بمباران فرودگاه بین المللی صنعا از كمك رسانی به مردم این كشور جلوگیری می كند.

از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، تاكنون بیش از سه هزار و 500 نفر از مردم این كشور كشته و 6 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

فراهنگ**1003**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ