۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81597976
T T
۰ نفر
هیچ بیماری برای جراحی چشم در فهرست انتظار مراكز دولتی قرار ندارد

تهران-ایرنا- رییس بیمارستان فارابی گفت: هم اینك اعمال جراحی چشم در كشور به روز انجام می شود و هیچ بیماری برای این قبیل جراحی ها، حتی برای پیوند قرنیه در فهرست انتظار مراكز دولتی قرار ندارد.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه سمینار فاربی، دكتر محمود جباروند روز چهارشنبه در حاشیه بیست و یكمین سمینار سالانه چشم پزشكی فارابی در هتل المپیك تهران گفت:به دلیل وجود پزشكان متبحر و نیز تجهیزات و امكانات مناسب درمانی، نه تنها تمامی اعمال جراحی چشم، شامل اعمال جراحی لیزر، آب مروارید، آب سیاه و حتی اعمال جراحی پیچیده چشم پزشكی در داخل كشور انجام می شود بلكه این گونه اعمال جراحی به روز انجام می شود.

وی ادامه داد: این در حالیست كه حتی در كشورهای پیشرفته اروپایی مانند انگلستان به دلیل نبود امكانات درمانی در مراكز دولتی، بیماران برای اعمال جراحی چشم در فهرست های انتظار 6 ماهه تا یكساله قرار می گیرند.

جباروند اظهار داشت: هم اینك در بیمارستان فارابی تهران روزانه حدود 400 عمل جراحی چشم انجام می شود كه بیشترین اعمال جراحی، مربوط به آب مروارید، اصلاح عیوب انكساری، بیماری های ناشی از مشكلات شبكیه مانند بیماران رتینوپاتی دیابتی، كودكان مبتلا به ROP (رتینوپاتی ناشی از تولد زودرس نوزادان )، تومورهای چشمی، بیماری آب سیاه (گلوكوم)، بیماری ناشی از مشكلات مجاری اشكی، انحراف چشم ( استرابیسم )، جراحی های پلاستیك و اورژانس های چشم پزشكی است.

وی با ابراز خرسندی از جایگاه مناسب چشم پزشكی ایران در عرصه بین الملل به دلیل فعالیت استادان به نام چشم پزشكی در تمام رشته های فوق تخصصی، وجود بیمارستان های مجهز در بخش های دولتی و غیر دولتی و رقابت سالم میان این مجموعه ها خاطر نشان ساخت: دانش چشم پزشكی ایران نه تنها در منطقه بلكه در اروپا و امریكا نیز از موقعیت خوبی برخوردار است.

رییس كمیته برگزاری بیست و یكمین سمینار سالانه چشم پزشكی فارابی، گفت: ایران نه تنها در زمینه جراحی های چشم پزشكی در زمره بهترین كشورهای دنیا قرار دارد بلكه در زمینه آموزش و پژوهش نیز از جایگاهی عظیمی برخوردار است تا جایی كه چشم پزشكان ما در امتحانات بین المللی ICO كه همه ساله به صورت جهانی برگزار می شود، رتبه ممتاز را كسب می كنند.

وی با اشاره به برپایی بیست و یكمین سمینار سالانه چشم پزشكی فارابی اضافه كرد: برگزاری این سمینارها خوشبختانه مورد استقبال جامعه چشم پزشكی كشور نیز قرار گرفته است تا جایی كه چشم پزشكان از اقصی نقاط كشور در آن مشاركت فعال دارند.

جباروند افزود: این مشاركت نشان از توجه متخصصان این رشته به بحث آموزشی و پژوهشی با هدف ارتقای هرچه بیشتر رشته چشم پزشكی در كشور است.

به گفته دكتر جباروند، توان چشم پزشكان و بالا بودن كیفیت درمان، سبب شده كه با وجود فشارها و تحریم های موجود، سالانه تعداد زیادی از بیماران از خارج كشور برای درمان های جراحی چشم پزشكی به ایران سفر كنند.

بیست و یكمین سمینار سالانه چشم پزشكی فارابی صبح روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه با حضور جمعی از متخصصان و صاحبنظران چشم پزشكی كشور در محل هتل المپیك تهران آغاز به كار كرد و تا روز جمعه 18 اردیبهشت ادامه دارد.

علمی(1)**2038**1440
۰ نفر