۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۰:۱۸
کد خبر: 81601805
T T
۰ نفر

رقابت 500دانشجوي پيام نور دررشته هاي مختلف قرآني

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۰:۱۸
کد خبر: 81601805
رقابت 500دانشجوي پيام نور دررشته هاي مختلف قرآني

ساري-ايرنا- 500 دانشجوي واحدهاي دانشگاهي پيام نور كشور در رشته هاي مختلف قرآني در ساري با هم رقابت مي كنند.

به گزارش ايرنا، مسوول امور جاري دانشگاه پيام نور مازندران روز شنبه در يك نشست خبري با اشاره به اهميت قرآن در زندگي انسانها گفت :تلاش ما براي برگزاري جشنواره ها و مسابقات قراني اين است كه قرآن را وارد زندگي اجتماعي كنيم به گونه اي كه معيار زندگي ما قرآن باشد.

اسدالله ديوسالار با بيان اينكه قرآن را بايد از مهجوريت خارج كرد، افزود : از رسانه ها انتظار داريم با پوشش خوب اين جشنواره دانشگاه را براي انجام اين رسالت بزرگ فرهنگي كمك كنند.

وي زير ساخت اين دانشگاه براي توسعه ارزش ها و دستورات ديني و قرآني را در فضاي مجازي مطلوب ارزيابي كرد و بيان داشت: امروزه دستورات ديني و اسلامي بايد متناسب با ابزار هاي ارتباطي ترويج شود.

وي به نوزدهمين مسابقات سراسري قرآن و عترت دانشجويان دانشگاه پيام نور كه از بيستم ارديبهشت در ساري برگزار مي شود اشاره كرد و گفت: 500نفر از دانشجويان 520 مركز و واحد دانشگاهي پيام نور كشور در رشته هاي مختلف قرآني با هم به رقابت مي پردازند.

وي بخش شفاهي ،كتبي ،فناوري ،ادبي ،هنري و پژوهشي را از بخش هاي اين مسابقه عنوان كرد و گفت:شبي با قرآن در حسينيه نيروي انتظامي، برگزاري مسابقات ورزشي، بازديد شركت‌كنندگان از چند مركز تاريخي و فرهنگي ساري، برپايي نمايشگاه محصولات هنري دانشجويان برگزيده و برگزاري كارگاه آموزشي از جمله برنامه‌هايي است كه در حاشيه مسابقات انجام مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه اين مسابقه با پيام آيت‌الله جوادي‌آملي به‌صورت ويدئويي پخش مي‌شود بيان داشت: معاون قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز سخنران اين مراسم است.

ديوسالار گفت: 68 مقاله در بخش پژوهش به دبيرخانه جشنواره ارسال كه پس از بررسي داوران 45 مقاله پذيرش شده است.

وي ادامه داد: در بخش ادبي نيز 128 اثر در بخش هاي شعر ، داستان بلند و كوتاه ، نمايش نامه و فيلم نامه دريافت كه در پايان سه اثر انتخاب و معرفي مي شود.

اين مسابقات روزهاي بيستم تا بيست و سوم ماه جاري به ميزباني استان مازندران در ساري برگزار مي شود.ك/3

6990/1899 /1596
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ