۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷
کد خبر: 81605155
T T
۰ نفر
میزان بهبود سرطان در اطفال 75 تا 80 درصد است

یاسوج - ایرنا- فوق تخصص خون و سرطان اطفال گفت: میزان بهبود سرطان در گروه سنی اطفال و كودكان در صورت تشخیص به موقع 75 تا 80 درصد است.

دكتر پیمان اعتمادفر روز سه شنبه در حاشیه برگزاری كنگره بین المللی خون در یاسوج به خبرنگار ایرنا افزود: این درحالی است كه میانگین بهبود در انواع سرطان ها نیز در صورت تشخیص زودهنگام 69 درصد است.

وی با بیان اینكه هنوز آمار دقیق از میزان مبتلایان به سرطان در گروه سنی اطفال در كشور وجود ندارد، افزود: البته بررسی های نسبی نشان داده كه میزان مبتلایان به سرطان در كشور ایران چیزی بیشتر از میانگین جهانی نیست.

وی ابراز داشت: میانگین مبتلایان به سرطان خون در جهان یك تا دو نفر در 100 هزار نفر است.

این فوق تخصص سرطان اطفال افزود: البته هنوز در بسیاری از مناطق همچون استان كهگیلویه وبویراحمد كه مراكز شیمی درمانی و تشخیص بیماری های سرطان راه اندازی نشده آمار دقیقی از میزان مبتلایان در دست نیست.

اعتمادفر از تشكیل هسته های مركزی پیشگیری از سرطان متناسب با شرایط بومی و منطقه ای در كشور خبر داد و گفت: یكی از اهداف برگزاری كنگره بین المللی خون در یاسوج نیز برنامه ریزی و عملیاتی كردن این مهم است.

وی با بیان اینكه شیوع و افزایش میزان انواع سرطان ها بستگی به شرایط بومی و حتی اكولوژیكی یك منطقه دارد، تصریح كرد: تشكیل این هسته مركزی كمك خواهد كرد تا علل افزایش انواع سرطان ها متناسب با هر منطقه و به صورت خاص بررسی شود.

اعتمادفر اظهار كرد: میزان شیوع سرطان 'مری' به عنوان نمونه در مناطق شمالی كشور به دلیل مصرف چای داغ و یا برخی عادات غذایی خاص بیشتر است.

وی شایع ترین سرطان خون در گروه سنی اطفال را سرطان خونی لوكومیا و سرطان های مادرزادی اعلام كرد.

این استادیار دانشگاه و فوق تخصص بیماری های خون یادآور شد: امروزه یكی از مهمترین راهبردهای اساسی در حوزه پزشكی و درمانی در سراسر دنیا موضوع پیشگیری از سرطان است كه به نظر می رسد در ایران خیلی كمتر به این امر توجه شده است.

دومین روز از كنگره بین المللی خون، بیماری ها و كاربردهای بالینی آن با حضور حدود 800 اندیشمند، پزشك و صاحب نظر در حوزه بیماری های خونی از 60 انجمن و موسسه علمی 14 كشور در یاسوج در حال برگزاری است.

این كنگره كه از دیروز (دوشنبه) 21 اردیبهشت آغاز شده است و به مدت چهار روز ادامه دارد.

273 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی و به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در این كنگره ارایه خواهد شد.

3016/6162/ 6075
۰ نفر