۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۶
کد خبر: 81609362
T T
۰ نفر
ايستگاه هواشناسي طرقبه شانديز با حضور دكتر ولايتي افتتاح شد

مشهد - ايرنا - ايستگاه هواشناسي و سنجش آلودگي هواي طرقبه و شانديز (بينالود) روز جمعه با حضور دكتر علي اكبر ولايتي مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب در محل موسسه آموزش عالي اين شهرستان به بهره برداري رسيد.

مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري در اين مراسم گفت: راه اندازي ايستگاههاي هواشناسي يكي از اقدامات موثر براي تعيين وضعيت جوي و كاهش خسارت براي مردم و بخش كشاورزي است.

دكتر علي اكبر ولايتي افزود: با توجه به موقعيت شهرستان طرقبه و شانديز (بينالود) از نظر همجواري با شهر مشهد راه اندازي ايستگاه هواشناسي در اين خطه از اهميت خاصي برخوردار است لذا بايد با برنامه ريزي لازم از ظرفيتهاي آن بهره لازم گرفته شود.

معاون فني اداره كل هواشناسي خراسان رضوي هم گفت: اين ايستگاه علاوه بر سنجش وضعيت هوا و ميزان آلودگي آن در منطقه با توجه به قرار گرفتن در موسسه آموزش عالي بينالود به عنوان مركز مهمي براي انجام فعاليتهاي تحقيقاتي اين بخش نيز مورد توجه قرار مي گيرد.

علي اصغر دهقانپور با اشاره به بارشهاي خوب چند روز اخير و از 25 ميليمتري در مشهد افزود: بايد با سنجش و برنامه ريزي دقيق ضمن جلوگيري از هدر رفت منابع آبي با اطلاع رساني به موقع از خسارتهاي نزولات جوي به مردم و بخش كشاورزي جلوگيري كرد.

ايستگاه هواشناسي شهرستان طرقبه و شانديز در زميني به وسعت 24 مترمربع و مجهز به انواع دستگاههاي سنجش وضعيت جوي، تحقيقات هواشناسي و آلودگي هوا در موسسه آموزش عالي بينالود به بهره برداري رسيد.

هم اكنون 230 ايستگاه هواشناسي و باران سنجي سينوپتيك(همزمان بيني) و ديتا لاير(سنجش اتومات بارندگي) در نقاط مختلف استان خراسان رضوي فعال است.ك/2

2095/1858
۰ نفر