۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۵۴
کد خبر: 81616758
T T
۰ نفر
معاون دانشگاه پيام نور: دو هزار درخواست براي انتشار نشريه دانشجويي در دست بررسي است

شيراز- ايرنا- معاون فرهنگي، اجتماعي و دانشجويي دانشگاه پيام نور كشور گفت: حدود دو هزار درخواست براي انتشار نشريات دانشجويي در شاخه ها و موضوعات مختلف در دست بررسي است.

به گزارش ايرنا، كريم نجفي برزگر پنجشنبه در نشستي خبري در شيراز افزود: در مقطع كنوني افزون بر 750 نشريه دانشجويي داراي مجوز در مراكز دانشگاه پيام نور در سراسر كشور فعال هستند و در سال 93 در نخستين جشنواره نشريات دانشجويي اين دانشگاه در شهر اراك شركت كردند.

وي اظهار كرد: با توجه به روند بررسي مجوز حدود دو هزار نشريه دانشجويان دانشگاه پيام نور، به نظر مي رسد كه شمار نشريات داراي مجوز اين دانشگاه در سال 94 افزايش قابل توجهي داشته باشيد.

نجفي برزگر در اين نشست كه پس از برگزاري نخستين همايش ملي دين باوري جوانان در دانشگاه پيام نور مركز شيراز برگزار شد، گفت: اين همايش با هدف آسيب شناسي مسايل حوزه فرهنگي و ديني از منظر علمي برگزار شد تا جوانان از رهگذر چنين همايش هايي پاسخ پرسش هاي خود در اين حوزه را به شكل مطلوب بيابند و با بهره گيري از آموزه هاي ديني، سبك زندگي ايراني اسلامي را در پيش گيرند.

وي با بيان اين كه دين باوري فرايندي دو سويه است، گفت: بر اين باور هستيم كه زماني كه فرايند دين باوري محقق شد ديگر دين گريزي در جامعه را شاهد نخواهيم بود.

وي ادامه داد: عرفانهاي نوظهور باورهاي جوانان را هدف قرار داده و به عنوان معضلي شناخته مي شود و از اين رو بايد با كار فرهنگي و تقويت دين باوري در نسل نو، تهديدهاي آنها را خنثي كرد و جوانان را در دستيابي به شناخت مطلوبي از دين ياري داد.

نجفي برزگر گفت: 151 مقاله به دبيرخانه نخستين همايش ملي دين باوري جوانان واصل شد كه امروز پنجشنبه در شيراز برترين آنها ارايه شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر تقويت كرسي هاي آزادانديشي گفت: دانشگاه پيام نور با برپايي 400 كرسي آزاد انديشي در موضوعات مختلف مانند مناسبات ايران و آمريكا، روابط دختر و پسر، اقتصاد مقاومتي، انرژي هسته اي، عفاف و حجاب و ... در زمره دانشگاه هاي پيشرو در كشور بوده است.

وي ادامه داد: بدون شك برپايي اين كرسي هاي آزاد انديشي به توليد علم و نظريه پردازي در دانشگاه ها كمك مي كند.

معاون فرهنگي، اجتماعي و دانشجويي دانشگاه پيام نور كشور در ادامه گفت: با توجه به افزايش بودجه سرانه فرهنگي دانشجويان دانشگاه از 40 هزار ريال به 80 هزار ريال در سال جاري، مي توان به تقويت فعاليت هاي فرهنگي در اين دانشگاه اميد داشت.

نخستين همايش ملي دين باوري جوانان پنجشنبه در دانشگاه پيام نور مركز شيراز برگزار شد. ك/2

2027/ 5054/6014/
۰ نفر