۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳
کد خبر: 81619857
T T
۰ نفر
اعتراض به رای نژادپرستانه دادگاه اوهایو در مورد تبرئه یك افسر سفید پوست پلیس

تهران- ایرنا- رای یك قاضی دادگاه در ایالت اوهایو آمریكا نسبت به تبرئه یك افسر پلیس سفید پوست كه دو شهروند سیاه پوست را به ضرب گلوله از پای درآورده بود، اعتراضاتی به همراه زدوخورد به دنبال داشت.

شبكه خبری روسی 'راشاتودی' امروز (یكشنبه) گزارش داد: 'مایكل برلو' Michael Brelo افسر پلیس 31ساله شهر 'كلیولند' در سال 2012، تعمدا به دو شهروند سیاه پوست آمریكایی شلیك كرد.

بنابراین گزارش، 'جان پی. او دونل' John P. O'Donnell قاضی دادگاه بخش 'كویاهوگا' Cuyahoga ایالت اوهایو روز گذشته (شنبه) اقدام این افسر پلیس خاطی در برخورد با یك وضعیت كه وی آن را تهدیدآمیز توصیف كرد، اساسا موجه دانست و این افسر را تبرئه كرد.

راشاتودی گزارش داد در صورت مجرم شناخته شدن این افسر پلیس، 22سال حكم زندان در انتظار وی بود.

اعلام این حكم برای این افسر سفید پوست، اعتراضاتی را در شهركلیولند به دنبال داشت و مقامات این بخش از آمریكا خود را برای اعتراضات دامنه دار و گسترده آماده می كنند.

بر پایه این گزارش، بسیاری از ساكنان معترض ایالت اوهایو درباره حكم صادره گفتند این تیراندازی با انگیزه نژادپرستانه صورت گرفته است. این معترضان با تجمع در برابر دادگاه فریاد زدند ' عدالت نباشد، صلح و آرامش نیز نیست.'

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از 'جنیفر سیاچیا' سخنگوی پلیس شهر كلیولند گفت كه دست كم 20 نفر از معترضان دیشب دستگیر شده اند.

این خبرگزاری افزود: اعلام بی گناهی 'مایكل برلو' افسر 31 ساله سفیدپوست پلیس آمریكا كه به سوی زن و مرد سیاه پوستی تیراندازی و آنها را كشته بود به بروز اعتراضات گسترده در شهر 'كلیولند' منجر شد.

در جریان تیراندازی این افسر پلیس در سال 2012 'ملیسا ویلیامز' و 'تیموتی راسلز' زن و مرد سیاهپوست كشته شدند.

جامعه آمریكا به دنبال برخوردهای خشونت بار توام با نژادپرستی نیروهای پلیس بویژه سفیدپوست، شرایط پرتنشی را تجربه می كند.

'مایكل براون'، جوان 18 ساله سیاه پوست آمریكایی در ماه اوت 2014 در شهر فرگوسن در ایالت میسوری به ضرب گلوله پلیس كشته شد كه برای هفته ها این شهر را در آشوب و التهاب فرو برد.

'والتر اسكات' افسر پلیس سفید پوست نیز در فروردین ماه گذشته، 'والتر اسكات' شهروند سیاه پوست 50 ساله را در كارولینای جنوبی، هشت بار از پشت سر هدف گلوله قرار داد و كشت.

تازه ترین خشونت توام با رفتار نژادپرستانه پلیس آمریكا نیز به شهر بالتیمور و مرگ 'فردی گری' سیاه پوست 25 ساله آمریكایی باز می گردد كه در بازداشت نیروهای پلیس درگذشت.

شهر بالتیمور نیز در اعتراض به رفتار نژاد پرستانه پلیس آمریكا، چندین روز با ناآرامی، هرج و مرج و اعتراضات گسترده مردمی روبرو بود.

اروپام **1302**1485**9157**1517

سرخط اخبار جهان