۳ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۰۲
کد خبر: 81620798
T T
۰ نفر
نظامیان صهیونیست 4 نوجوان فلسطینی را بازداشت كردند

تهران - ایرنا - ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی روز یكشنبه 4 نوجوان 9 تا 13ساله فلسطینی را در كرانه باختری اشغالی بازداشت كردند.

به گزارش خبرگزاری معا فلسطین به نقل از احمد درویش دبیر شورای روستای فرعون در جنوب طولكرم محل بازداشت این نوجوانان، این دانش آموزان به دلایل نامعلوم بازداشت شده اند و این شورا این حادثه را برای اطلاع از جزییات بازداشت و آزاد كردن آنان پیگیری می كند.

به گفته وی، نام این افراد طارق محمد فتحی بدیر 12 ساله، عبد الرحمن سفیان صالح 9 ساله و صامد عامر احمد عمر 13 ساله است و نام دانش آموز چهارم هنوز اعلام نشده است.

برابر آمار مركز تحقیقات اسیران فلسطینی، 22 درصد اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، كودك هستند

براساس این آمار،230 كودك فلسطینی در بازداشتگاه های رژیم اشغالگر قدس، نگهداری می شوند كه 52 تن از آنان ساكن بیت المقدس بوده اند.

به گفته منابع فلسطینی، بازداشت كودكان در سرزمین های اشغالی فلسطین همه روزه ادامه دارد و هر روز بین 4 تا 6 كودك توسط نیروهای این رژیم بازداشت می شوند و به مدت چند ساعت یا چند روز تحت بازجویی قرار می گیرند.

به گفته این منابع، تنها در سال 2013 میلادی، 380 كودك بازداشت شده اند كه این رقم با احتساب شمار نوجوانان و كودكان كمتر از 18 سال به بیش از 600 نفر افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش ها،نیروهای اشغالگر در هنگام بازداشت كودكان فلسطینی از روش های به شدت خشونت آمیز استفاده می كنند.معمولا نیروهای ویژه نقابدار سراپا مسلح وحشیانه به خانه های فلسطینیان یورش برده و كودكان را از دامان خانواده هایشان می ربایند تا در آنان احساس ناامنی به وجود آورند.

بازداشت كودكان در شهر بیت المقدس اشغالی در سال 2015 به دنبال شدت گرفتن خشونت نیروهای اشغالگر برای سركوب شهروندان فلسطینی، به طور چشمگیری افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی در حالی كودكان و نوجوانان فلسطینی را به اتهام های واهی از جمله پرتاب سنگ بازداشت و محاكمه می كند كه چشم خود را به روی جنایت های شهرك نشینان صهیونیست و تعرض آنها به فلسطینی ها و اموال آن ها بسته است.

بر اساس آمارها، پرونده های شكایت علیه شهرك نشینان صهیونیست به ندرت بررسی شده و به نتیجه می رسد.

بر اساس اعلام مركز اطلاعات حقوق بشری در اراضی اشغالی (بتسلم)، از آغاز سال 2005 تا پایان سال 2010، دست كم 835 فلسطینی زیر سن قانونی به اتهام پرتاب سنگ بازداشت و در دادگاه های نظامی محاكمه شده اند.

این آمار نشان می دهد كه از این تعداد، 34 نفر 12 تا 13 ساله، 255 نفر 14 تا 15 ساله و 546 نفر 16 الی 17 ساله بوده اند و از هر 835 نفر تنها یك نفر تبرئه شده است و بقیه مجرم شناخته شده اند.

رژیم صهیونیستی چند ماه پیش لایحه تشدید مجازات جوانان فلسطینی را كه به سوی خودروهای اسراییلی سنگ پرتاب می كنند تصویب كرد كه بر اساس آن، مجازات زندان فلسطینی هایی كه به سوی خودروهای صهیونیست ها سنگ پرتاب كنند، تا 20 سال افزایش می یابد.

پیشتر از این مجازات پرتاب سنگ به سمت خودروهای صهیونیست ها اعم از نیروهای امنیتی و عادی از 6 ماه تا 2 سال زندان بود كه این مجازات متناسب با آسیب ناشی از پرتاب سنگ تعیین می شد.

صندوق كودكان سازمان ملل (یونیسف) سال 2013 اعلام كرد: رژیم اشغالگر قدس تنها نظامی است كه كودكان را در دادگاه های نظامی محاكمه و با آن ها به شیوه ای ستمگرانه و غیرانسانی رفتار می كند.

یونیسف در این گزارش ادامه داد: نظامیان صهیونیست در 10 سال گذشته حدود 7 هزار كودك و نوجوان 12 تا 17 ساله فلسطینی را بازداشت، بازجویی و محاكمه كرده اند.

بر اساس این گزارش، این رژیم به طور متوسط روزانه 2 كودك فلسطینی را تحت تعقیب قضایی قرار می دهد.

خاورم**6002**1486**1010
۰ نفر