۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱:۳۱
کد خبر: 81620964
T T
۰ نفر
نیاز 200 هزار تنی یمن به مواد غذایی و كمك های اندك حامیان تروریست ها

تهران- ایرنا- در حالی كه بر اساس ابتدایی ترین برآوردها مردم جنگزده و بی پناه یمن دست كم به 200 هزار تن مواد غذایی نیاز دارند، برخی كشورهای حامی تروریست های مخالف مردم یمن از جمله امارات متحده عربی به اندك كم های خود رنگ و بوی گسترده تبلیغاتی می دهند و در عین حال بر سر مردم بمب و آتش می ریزند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از عدن، سازمان ملل كه امیدوار است هفته آینده میزبانی كنفرانسی را در ژنو در مورد یمن به عهده گیرد، اعلام كرده است كه تاكنون بیش از یك هزار و 600 نفر كه بیشتر آنان را غیرنظامیان به ویژه زنان و كودكان تشكیل می دهند، از اواخر ماه مارس در این كشور كشته و بیش از نیم میلیون نفر دیگر نیز آواره شده اند

طی این مدت هواپیماهای عربستان و امارات هزاران بار مناطق غیرنظامی و اقتصادی یمن را بمباران كرده اند.

هرچند هفته گذشته به دنبال یك آتش بس پنج روزه كمك هایی به یمن رسیده است، ولی مردم یمن هنوز فاقد نیازهای اساسی خود از جمله آب ، برق،سوخت و مواد غذایی هستند.

گزارش ها حاكی است، در حالی كه عربستان سعودی كماكان سراسر یمن را در معرض حملات هوایی خود قرار داده است ، امارات متحده عربی عضو دیگر شورای همكاری خلیج فارس كه از این حملات حمایت می كند، برای یمن كمك فرستاده و یك كشتی حامل 460 تن از كمك های اماراتی ها روز یكشنبه در یمن پهلو گرفته است.

به گفته «علی البكری» هماهنگ كننده محلی امدادرسانی، به دنبال ارسال 1200 تن كمك از سوی امارات به یمن در هفته گذشته ، این دومین محموله كمك های این كشور شامل دارو و مواد غذایی است .

بكری كه از سوی دولت «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری یمن منصوب شده است، گفت: یك كشتی دیگر حامل 400 تن سوخت دیزل نیز روز جمعه وارد آب های عدن شده بود.

وی افزود: عدن به حداقل 200 هزار جیره غذایی برای آوارگان نیاز مبرم دارد.

این در حالی است كه سازمان ملل حملات هوایی عربستان را یكی از موانع عمده كمك رسانی به یمن اعلام كرده و خواستار توقف آن شده است .

درگیری های پراكنده در عدن روز یكشنبه به كشته شدن هشت نفر از جمله دو غیر نظامی منجر شده است . این درگیری ها به مدت یك روز در بخش های شمالی، شرقی و غربی شهر جریان داشت.

مترجمام 1403 **1917
۰ نفر