۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۴۷
کد خبر: 81622252
T T
۰ نفر
توانمندسازی مشاوران و مربیان امور تربیتی را دنبال می كنیم

انزلی - ایرنا - مدیركل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: بحث توانمندسازی مشاوران و مربیان امور تربیتی را بعنوان یكی از برنامه های مهم سند تحول بنیادین دنبال می كنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالقاسم عیسی مراد عصر دوشنبه در كارگاه توانمندسازی مربیان، معاونین پرورشی و مشاوران مدارس استان گیلان اظهار كرد: حدود 50 هزار مربی و 18 هزار مشاور برای بیش از 12 میلیون دانش آموز كشور قطعا كافی نیست.

وی با اشاره به اینكه مربیان تربیتی در مقاطع مختلف و مشاوران بیشتر در متوسطه اول مشغول به فعالیت هستند، افزود: بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، هم در حوزه تربیتی و هم مشاوره نیاز به افزایش نیرو داریم.

مدیركل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: به روز رسانی مشاوران در سطح كلان كشوری نیز از دیگر برنامه ها و اولویت هاست كه بر این اساس، پارسال آزمون مشاوران مدارس كشور به منظور بهسازی نیروی انسانی با هفت سرفصل برگزار شد.

وی متذكر شد: همین كار را در حوزه تربیتی نظیر برنامه ریزی برای اوقات فراغت، كارهای اردویی ، فعالیت قرآنی ، فرهنگی و هنری در تعطیلات تابستان و سال تحصیلی در حال انجام داریم .

عیسی مراد طراحی نظام جامع تربیت ، مشاوره ، هدایت تحصیلی، بهسازی نیروی انسانی ، ساماندهی نیروی انسانی در حوزه پرورشی را از سیاست های كلان وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد .

وی یاداور شد: با توجه به این كه دانش آموزان سال نهم باید از هدایت تحصیلی برخوردار شوند، مشاورانی را در این حوزه داریم كه بحث هدایت تحصیلی را در پایان متوسطه اول (راهنمایی قدیم) انجام می دهند.

مدیركل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش شیوه هدایت تحصیلی را فرایندی و ابعادی و با در نظر گرفتن علایق ، توانمندی ، نمرات ، نظر دانش آموز و اولیاء عنوان كرد.

كارگاه توانمندسازی مربیان ، معاونین پرورش و مشاوران مدارس گیلان روز دوشنبه با حضور مدیركل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در مجتمع فرهنگیان دهكده ساحلی انزلی برگزار شد.

آموزش و پرورش استان گیلان دارای بیش از 376 هزار دانش آموز است كه در افزون بر پنج هزار و 700 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.ك/2

6030/2007
۰ نفر