۵ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۲
کد خبر: 81622577
T T
۰ نفر

حذف شدگان یارانه از امروز می توانند شكایت كنند

۵ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۲
کد خبر: 81622577
حذف شدگان یارانه از امروز می توانند شكایت كنند

تهران - ایرنا - سامانه ثبت و رسیدگی به اعتراضات حذف شدگان (غیر نیازمند) از دریافت یارانه نقدی (yaraneh10.ir)از امروز (5 خرداد)آغاز به كار می كند و بر همین اساس حذف شدگان از دریافت یارانه می توانند به مدت یك ماه شكایت خود را ثبت كنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این سامانه تمهیدات لازم برای رسیدگی به شكایات حذف شدگان از دریافت یارانه در نظر گرفته شده است.

شهروندانی كه در زمره غیر نیازمندان تشخیص داده شده و یارانه آنها حذف شده است از تاریخ 5 خرداد به مدت یكماه فرصت دارند كه اعتراض خود را در سامانه yaraneh10.ir (موضوع كمیسیون ماده 10 قانون هدفمند كردن یارانه ها)ثبت كنند. شهروندان حد اكثر 15 روز پس از ثبت اعتراض، پاسخ خود را دریافت خواهند كرد.

یادآور می شود از آنجا كه براساس بودجه سال 94 درآمد هدفمندسازی یارانه ها به 39 هزار میلیارد تومان كاهش یافته بنابراین باید پرداخت یارانه در سال جاری نسبت به سال گذشته تا حدود 4 هزار میلیارد تومان كاهش یابد.

هرچند دولت در گام اول اجرای این طرح، یارانه نقدی حدود 200 هزار نفر را حذف كرده اما برای جبران كاهش درآمدی هدفمندی یارانه ها باید معادل 5 تا 6 میلیون نفر دیگر را از دریافت یارانه حذف كند.

اقتصام(2) 9141**1558
۰ نفر