سيره امام راحل، كاملترين مكتب اسلامي در بين ساير مكاتب جهان است

اروميه - ايرنا - مدير گروه فقه و حقوق دانشگاه اروميه گفت: سيره امام خميني (ره) كامل ترين مكتب اسلامي در بين ساير مكاتب جهان است.

رضا نيكخواه روز سه شنبه در ميزگرد دانشجويي انديشه امام (ره) افزود: نهضت امام خميني (ره) مكتب جديدي را در برابر دو مكتب ايدئاليستي و رئاليستي ارائه كرد كه امروزه طرفداران زيادي پيدا كرده است/

وي اظهار كرد: امام خميني (ره) آثار اين رهيافت را در كتاب هايي نظير صحيفه نور، چهل كتاب و تحليل الوثيقه مطرح كرده كه مطالعه آنها مي تواند براي مردم دنيا كارگشا باشد.

وي اضافه كرد: امام راحل، 40 سال پيش حمايت از مستضعفان را مطرح كرد و در اثر همين اقدام در جامعه كنوني شاهد مطرح شدن اين موضوع در مجامع بين المللي بوده و دكترين حمايت در دنيا حاميان زيادي دارد.

مدير گروه فقه و حقوق دانشگاه اروميه ادامه داد: رويكرد امام راحل تركيبي از رويكرد رئاليستي و ايدئاليستي است و هدف عمده آن رسيدن به يك جامعه اخلاقي و آرمان گرا، ارزش مدار و عدالت محور و ايجاد صلح پايدار است.

نيكخواه به نامه چند ماه پيش مقام معظم رهبري به جوانان اروپايي اشاره كرد و گفت: اين نامه بيانگر اين است كه دولت هاي غربي و آمريكا آگاه شوند كه اسلام دين صلح است و در آن آثاري از زورگويي و استكبار ديده نمي شود.

وي افزود: در حال حاضر در بهترين زمان براي تحقق رويكرد اسلامي در جامعه قرار داريم و پيشرفت تكنولوژي به ويژه اينترنت براي آشنايي مردم با سياست هاي گذشته و آينده كشورها بسيار كارساز است.

اين جلسه با پرسش و پاسخ ادامه يافت.

حضرت امام خميني (ره) بنيان گذار كبير جمهوري اسلامي با سخنراني هاي خود در سال 42، زمينه آغاز انقلاب اسلامي را پايه ريزي كردند كه اين انقلاب در سال 57 به رهبري امام راحل به پيروزي رسيد و رژيم ستمشاهي را از ميان برداشت.

از 22 بهمن 1357 تا 14 خرداد 1368 حضرت امام خميني (ره) رهبري انقلاب اسلامي را بر عهده داشتند و نظام مقدس جمهوري اسلامي را در گذر از توطئه هاي بي شمار و دشمني ها هدايت و راهبري فرمودند.

امام خميني (ره) در روز 14 خرداد ماه سال 1368 در تهران به ملكوت اعلي پيوست و ملت قدرشناس ايران، بزرگترين بدرقه تاريخ را در وداع با امام خود ثبت كردند.

امسال بيست و ششمين سالروز ارتحال حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران است.

8137/2093

سرخط اخبار استان‌ها